Series / Nieuws
Netflix schept flink op over de kijkcijfers van 'The Witcher'
Netflix maakt trots de kijkcijfers van de Original 'The Witcher' bekend.
Netflix maakt bekend dat de fantasy serie 'The Witcher' hard op weg is om het best bekeken eerste seizoen ooit te hebben onder de eigen Originals. Ondanks het feit dat de serie critici niet kon bekoren blijkt dat de Netflix abonnees massaal naar de nieuwe serie met Henry Cavill kijken.
Volgens de cijfers van Netflix zelf hebben er sinds 'The Witcher' uitkwam 76 miljoen huishoudens naar gekeken. Een kleine kanttekening bij deze cijfers is dat Netflix gebruik maakt van een nieuw meetsysteem. Tegenwoordig wordt een kijker geteld als er minstens twee minuten naar een serie gekeken is. Vroeger telde Netflix een kijker pas als er minstens zeventig procent van een aflevering of film was gekeken.
Populairder dan 'The Mandalorian'?
Deze nieuwe methode van meten lijkt niet erg accuraat. Is iemand die na een paar minuten afhaakt wel een kijker te noemen? Toch gebruikt Netflix deze cijfers om flink op te scheppen over de nieuwe serie. De streamingdienst beweert zelfs dat 'The Witcher' beter bekeken is dan 'The Mandalorian' van concurrent Disney+.
Dit lijkt echter ook weer slechts speculatie gestoeld op het onderstaande Google Trends grafiek. Is 'The Witcher' als het vaker gegoogled is ook vaker bekeken? Feit is dat Netflix zelf bijzonder trots is op de eigen serie en het als een groot succes ziet.
Volgens de cijfers van Netflix zelf hebben er sinds 'The Witcher' uitkwam 76 miljoen huishoudens naar gekeken. Een kleine kanttekening bij deze cijfers is dat Netflix gebruik maakt van een nieuw meetsysteem. Tegenwoordig wordt een kijker geteld als er minstens twee minuten naar een serie gekeken is. Vroeger telde Netflix een kijker pas als er minstens zeventig procent van een aflevering of film was gekeken.
Gerelateerd nieuws
Populairder dan 'The Mandalorian'?
Deze nieuwe methode van meten lijkt niet erg accuraat. Is iemand die na een paar minuten afhaakt wel een kijker te noemen? Toch gebruikt Netflix deze cijfers om flink op te scheppen over de nieuwe serie. De streamingdienst beweert zelfs dat 'The Witcher' beter bekeken is dan 'The Mandalorian' van concurrent Disney+.
Dit lijkt echter ook weer slechts speculatie gestoeld op het onderstaande Google Trends grafiek. Is 'The Witcher' als het vaker gegoogled is ook vaker bekeken? Feit is dat Netflix zelf bijzonder trots is op de eigen serie en het als een groot succes ziet.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.