Series / Streaming-diensten
De Nederlandse TV wordt langzaam gesloopt door streamingdiensten?
De TV-industrie in Nederland maakt zware tijden mee en kijkt daarvoor onder meer naar Netflix...
Netflix en andere streamingdiensten kunnen tegenwoordig rekenen op een aanzienlijk succes. Dit succes heeft er voor gezorgd dat de vraag naar nieuwe TV-hits is geëxplodeerd. De Nederlandse TV-industrie lijkt hier echter niet van te kunnen profiteren, in tegendeel.
Met de komst van streamingdiensten als Netflix en Apple TV+ is de vraag naar nieuwe TV-hits sterk toegenomen. Goed nieuws zou je denken, maar dat is lang niet voor alle tv-industrieën het geval, in tegendeel. De Nederlandse TV-industrie maakt bijvoorbeeld momenteel zeer zware tijden mee. Dat wordt onder meer gemeld door het FD.
Toegenomen vraag
Onder meer Arie Landsmeer, de Managing Director bij de Nederlandse Content Producenten heeft aangegeven dat hij een stijgende vraag ziet vanuit streamingdiensten zoals Netflix. Toch blijken producenten (in Nederland) hier niet of nauwelijks van te kunnen profiteren. Ondanks het feit dat consumenten ook bereid zijn om steeds meer te betalen vloeit hiervan nauwelijks iets extra's naar het begin van de keten. Men stelt zich dan ook letterlijk de vraag waar al dat extra geld naartoe gaat.
Onrechtstreeks lijkt het er dan ook naar uit te zien dat de komst van de streamingdiensten toch eerder een vloek dan een zegen is voor de tv-industrie in ons land.
Met de komst van streamingdiensten als Netflix en Apple TV+ is de vraag naar nieuwe TV-hits sterk toegenomen. Goed nieuws zou je denken, maar dat is lang niet voor alle tv-industrieën het geval, in tegendeel. De Nederlandse TV-industrie maakt bijvoorbeeld momenteel zeer zware tijden mee. Dat wordt onder meer gemeld door het FD.
Toegenomen vraag
Onder meer Arie Landsmeer, de Managing Director bij de Nederlandse Content Producenten heeft aangegeven dat hij een stijgende vraag ziet vanuit streamingdiensten zoals Netflix. Toch blijken producenten (in Nederland) hier niet of nauwelijks van te kunnen profiteren. Ondanks het feit dat consumenten ook bereid zijn om steeds meer te betalen vloeit hiervan nauwelijks iets extra's naar het begin van de keten. Men stelt zich dan ook letterlijk de vraag waar al dat extra geld naartoe gaat.
Onrechtstreeks lijkt het er dan ook naar uit te zien dat de komst van de streamingdiensten toch eerder een vloek dan een zegen is voor de tv-industrie in ons land.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.