Series / Streaming-diensten
Fan van sport? Netflix moet er niets van weten
Netflix weet zeker dat het verder geen sport en nieuws gaat toevoegen aan zijn dienst.
De serie Formula 1: Drive to Survive is een succes op Netflix. Maar mocht je denken dat dit misschien de volgende stap vormt richting sport op de streamingdienst, hebben we slecht nieuws voor je. Netflix is niet van plan om dat soort content toe te voegen.
Dat laat CEO Reed Hastings weten in een interview met Variety. "Ik denk niet dat nieuws, sport, videogames en user-generated content vandaag de dag logisch zijn," aldus de CEO. "Op dit moment heeft Ted [Sarandos, co-CEO] elke dollar toegewezen aan grotere films, grotere series en animatie. De komende jaren is elke content-dollar reeds toebedeeld."
Heel veel content
Netflix gaat de komende jaren dus gewoon focussen op films en series. Die twee blijven enigszins in balans, weten we uit eerdere interviews. Netflix is er namelijk achter gekomen dat mensen nadat ze een nieuwe serie gekeken hebben, switchen naar een film voor tussendoor.
En natuurlijk is Netflix ook uit op de grote filmprijzen, waarvoor het grote regisseurs en regisseuses aantrekt.
Dat laat CEO Reed Hastings weten in een interview met Variety. "Ik denk niet dat nieuws, sport, videogames en user-generated content vandaag de dag logisch zijn," aldus de CEO. "Op dit moment heeft Ted [Sarandos, co-CEO] elke dollar toegewezen aan grotere films, grotere series en animatie. De komende jaren is elke content-dollar reeds toebedeeld."
Heel veel content
Netflix gaat de komende jaren dus gewoon focussen op films en series. Die twee blijven enigszins in balans, weten we uit eerdere interviews. Netflix is er namelijk achter gekomen dat mensen nadat ze een nieuwe serie gekeken hebben, switchen naar een film voor tussendoor.
En natuurlijk is Netflix ook uit op de grote filmprijzen, waarvoor het grote regisseurs en regisseuses aantrekt.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.