Series / Streaming-diensten
Disney+ straks niet meer zonder advertenties?
De streamingdienst Disney+ zit mogelijk straks niet meer zonder advertenties.
Op dit moment betaal je maandelijks (of jaarlijks) een vast bedrag voor Disney+ en krijg je daarmee advertentievrij films en series om te streamen. Maar Bob Chapek, de CEO van Disney, sluit niet uit dat op een zeker moment advertenties toegevoegd worden.
Disney+ krijgt de komende tijd enorm veel nieuwe content. Vooral rond Marvel Studios en de Star Wars-franchise kunnen we veel verwachten, maar we krijgen ook series van Disney Animation Studios en meer materiaal van Pixar te zien. Blijft dat echter wel zo komen zonder advertenties?
Advertenties toevoegen
Dat Disney+ zo'n breed publiek bevat, leidt er mogelijk toe dat de streamingdienst advertenties krijgt. Dat vertelde Chapek tenminste.
Het heeft volgens hem vooral te maken met het publiek dat er kijkt en of advertenties daarbij passen. "De vraag is dus waar we die kans voelen, en waar we die niet hebben. En als dat verandert, kijken we of dingen moeten veranderen, gecombineerd moeten worden of los van elkaar moeten bestaan. Dat kan veranderen."
Maar hij staat er dus wel duidelijk voor open. "Misschien dat we kijken naar kansen voor toegenomen advertenties op onze platformen". Daarbij gaat het om advertenties die specifiek gericht zijn op bepaald publiek. Maar of het dan om echt traditionele advertenties gaat, of simpelweg ads voor streamingseries?
Disney+ krijgt de komende tijd enorm veel nieuwe content. Vooral rond Marvel Studios en de Star Wars-franchise kunnen we veel verwachten, maar we krijgen ook series van Disney Animation Studios en meer materiaal van Pixar te zien. Blijft dat echter wel zo komen zonder advertenties?
Advertenties toevoegen
Dat Disney+ zo'n breed publiek bevat, leidt er mogelijk toe dat de streamingdienst advertenties krijgt. Dat vertelde Chapek tenminste.
Het heeft volgens hem vooral te maken met het publiek dat er kijkt en of advertenties daarbij passen. "De vraag is dus waar we die kans voelen, en waar we die niet hebben. En als dat verandert, kijken we of dingen moeten veranderen, gecombineerd moeten worden of los van elkaar moeten bestaan. Dat kan veranderen."
Maar hij staat er dus wel duidelijk voor open. "Misschien dat we kijken naar kansen voor toegenomen advertenties op onze platformen". Daarbij gaat het om advertenties die specifiek gericht zijn op bepaald publiek. Maar of het dan om echt traditionele advertenties gaat, of simpelweg ads voor streamingseries?
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.