Series / Featured
Dit is wereldwijd de meest bekeken serie van 2021
Lucifer wint het van megahit Squid Game op Netflix en dat valt wel op!
Lucifer staat weer eens bovenaan de lijst met best bekeken series. Hoewel de show na drie seizoenen gecancelled werd door FOX, bracht Netflix 'm tot leven. Daar werd het een van de meest betrouwbare hits van de streamingdienst.
Waar een megahit als Squid Game ook extreem succesvol bleek, gold dat voor korte tijd en keerde Lucifer snel weer terug in de toplijsten. En dat maakt het de meest populaire serie van het jaar op streaming.
Lucifer als winnaar
Deadline meldt dat de 93 afleveringen van Lucifer samen 18,3 miljard minuten gestreamd werden vorig jaar. Dat schrijft men op basis van het jaarbericht van Nielsen.
Waarmee Lucifer dus ook significant beter scoort dan Squid Game. Tegelijk is 't natuurlijk wel zo dat als je naar het gemiddelde per aflevering kijkt, de laatste serie wint. Squid Game trok 16,4 miljard minuten aan streams met slechts negen afleveringen.
Daarmee zijn er dus meer kijkers per aflevering voor Squid Game, en is het zo dat Lucifer het als geheel goed heeft gedaan en vermoedelijk gebinged is door heel wat trouwe kijkers.
Nielsen onthulde trouwens ook dat 15 procent van de kijkers van Squid Game in de Verenigde Staten naar de Zuid-Koreaanse versie keken. De overige kijkers trokken allemaal meer aan de nagesynchroniseerde versie.
Squid Game én Lucifer zie je op Disney+.
Waar een megahit als Squid Game ook extreem succesvol bleek, gold dat voor korte tijd en keerde Lucifer snel weer terug in de toplijsten. En dat maakt het de meest populaire serie van het jaar op streaming.
Lucifer als winnaar
Deadline meldt dat de 93 afleveringen van Lucifer samen 18,3 miljard minuten gestreamd werden vorig jaar. Dat schrijft men op basis van het jaarbericht van Nielsen.
Gerelateerd nieuws
Waarmee Lucifer dus ook significant beter scoort dan Squid Game. Tegelijk is 't natuurlijk wel zo dat als je naar het gemiddelde per aflevering kijkt, de laatste serie wint. Squid Game trok 16,4 miljard minuten aan streams met slechts negen afleveringen.
Daarmee zijn er dus meer kijkers per aflevering voor Squid Game, en is het zo dat Lucifer het als geheel goed heeft gedaan en vermoedelijk gebinged is door heel wat trouwe kijkers.
Nielsen onthulde trouwens ook dat 15 procent van de kijkers van Squid Game in de Verenigde Staten naar de Zuid-Koreaanse versie keken. De overige kijkers trokken allemaal meer aan de nagesynchroniseerde versie.
Squid Game én Lucifer zie je op Disney+.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.