search
Waarom 'Halo' dit controversiële besluit nam
Series / Nieuws

Waarom 'Halo' dit controversiële besluit nam

Halo laat voor het eerst in de franchise het gezicht van de Master Chief zien.

Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
343 Industries producent Kiki Wolfkill legt het besluit uit achter het tonen van het gezicht van de Master Chief in de Halo-serie van Paramount+. Het personage wordt gespeeld door Pablo Schreiber.

De serie is de eerste op basis van de videogame-franchise en speelt zich af in de 22ste eeuw. We volgen supersoldaat John-117, ook wel bekend als de Master Chief, die het opneemt tegen een machtige buitenaardse bedreiging in de vorm van de Covenant. In de serie Halo zien we voor het eerst zijn gezicht, wat in de games nooit gebeurde.

Maar waarom dan?
Fans vinden dat nu al een moeilijk besluit. Maar Wolfkill staat er volledig achter. "Ik kan je zeggen dat het besluit om de helm van Chief te halen geen lichtzinnige was. Het was ook geen vaststaand feit toen we begonnen met maken van de serie."

Maar het idee is wel om de serie te onderscheiden van de games. "In onze games bezit je als speler het harnas, en maakt die ervaring het mysterie en begrip van wie Master Chief is, erg persoonlijk en heilig." Daarom staat hij ook in al onze harten volgens Wolfkill.

Maar het idee is om de serie het perspectief van Master Chief te geven. "We wilden je meenemen op zijn reis en je die laten ervaren. En daarom voelde het zo belangrijk om ook buiten zijn harnas te verkeren en John te laten zien."

In de boeken gebeurde dat al en nu dus ook in de serie. Die is over een maand te streamen.



Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen