search
Netflix zegt geen nee tegen advertenties
Series / Nieuws

Netflix zegt geen nee tegen advertenties

Maar het is voorlopig niet iets wat men wil toevoegen aan de abonnementsvormen.

Disney+ kwam vorige week met een opvallende aankondiging. De streamingdienst liet weten van plan te zijn een nieuwe abonnementsvorm toe te voegen: eentje die deels gaat leunen op advertenties.

De keuze maakt het mogelijk om goedkopere abonnementen aan te bieden, waar heel wat abonnees die de stijgende prijzen niet kunnen betalen blij mee zullen zijn. Toch laat Netflix weten dat het niet staat te springen om dit te doen, al zegt men "nooit nooit".

Advertenties laten zien
CFO Spencer Neumann van Netflix was aanwezig bij Morgan Stanley's Technology, Media and Telecom Conference in San Francisco deze dinsdag. Hij zei:

"Ik wil graag handen zien van de mensen die deze beslissing van Disney fijn vonden. Ik denk niet dat ik het zal begrijpen," begon Neumann.

"Het is niet zo alsof wij een religie tegen advertenties hebben, om duidelijk te zijn. We leunen richting consumentenervaring, consumentenkeuze en wat goed is voor onze bedenkers, onze verhalenvertellers. Adverteren zit niet direct in onze plannen op dit moment. We hebben een geweldig model in de abonnementenindustrie, dat wereldwijd op te schalen is."

Voor Disney draait het naar eigen zeggen juist om het aanbieden van zijn diensten aan zoveel mogelijk mensen.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen