Series / Nieuws
'Halo'-maker verdedigen enorm controversieel element
De Halo-serie ligt nu al niet helemaal goed bij de fans van de games.
Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
Op 24 maart gaat Halo van start op streamingdienst Paramount+. De serie is tot nu toe gemengd ontvangen en kreeg bijvoorbeeld kritiek op de menselijke veranderingen aan de look van Cortana.
Producent Kiki Wolfkill wijst de kritieken nu van de hand. Volgens Wolfkill is Cortana in de games ook continu veranderd en zouden mensen zich hier dus niet zo druk over moeten (of hoeven) maken.
Halo-look
"Het is grappig, want we veranderen haar design voor elke game. Veel daarvan wordt gedreven door technologie. Veel van de designveranderingen kwamen voort uit de ontwikkelingen in technologie, van betere graphics, tot betere technologie, meer pixels en meer effecten," begon Wolfkill.
"Dus we hebben Cortana altijd aan de omgeving aangepast. In deze situatie is het anders dan de games, omdat ze echt moet voelen. Ik bedoel niet dat ze moet voelen als een echt mens, maar wel als een echte AI, een echt hologram en een personage moet zijn waar echte mensen tegen kunnen spelen. Dat was de gedachte achter haar design."
Halo draait om de oorlog tussen de mensheid en de intergalactische samenwerking The Covenant.
Producent Kiki Wolfkill wijst de kritieken nu van de hand. Volgens Wolfkill is Cortana in de games ook continu veranderd en zouden mensen zich hier dus niet zo druk over moeten (of hoeven) maken.
Halo-look
"Het is grappig, want we veranderen haar design voor elke game. Veel daarvan wordt gedreven door technologie. Veel van de designveranderingen kwamen voort uit de ontwikkelingen in technologie, van betere graphics, tot betere technologie, meer pixels en meer effecten," begon Wolfkill.
Gerelateerd nieuws
"Dus we hebben Cortana altijd aan de omgeving aangepast. In deze situatie is het anders dan de games, omdat ze echt moet voelen. Ik bedoel niet dat ze moet voelen als een echt mens, maar wel als een echte AI, een echt hologram en een personage moet zijn waar echte mensen tegen kunnen spelen. Dat was de gedachte achter haar design."
Halo draait om de oorlog tussen de mensheid en de intergalactische samenwerking The Covenant.
Lees ook: Het 'Halo'-kostuum is gestoord zwaar
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.