Series / Streaming-diensten
Netflix komt met goedkoper abonnement maar dan MET advertenties
Netflix verliest terrein voor het eerst en heeft besloten daar wat aan te doen.
Reed Hastings, co-CEO van Netflix, laat weten dat de streamingdienst ervoor open staat om zijn verdienmodel iets aan te passen. Althans: hij zegt het iets anders, namelijk door te suggeren dat het mogelijk is om consumenten meer keuze te bieden.
Netflix worstelt momenteel met de groeiende concurrentie die uitgaat van andere streamingdiensten. Voor het bedrijf is het daarom belangrijk om zo goedkoop mogelijk te zijn en tegelijk een zo groot mogelijk aanbod te hebben.
Advertenties op Netflix
Tot nu toe liet Netflix nooit een advertentie zien. Het bedrijf steunt op abonnementen om zijn bedrijfsmodel in stand te houden. Maar wellicht verandert dit.
Netflix bekijkt volgens The Wrap, dat met Hastings sprak, de mogelijkheid om toch advertenties te laten zien voor mensen die minder willen betalen voor een abonnement.
Hastings benadrukte tegenover The Wrap dat hij echt geen fan van advertenties is. Maar: "ik ben groot fan van consumentenkeuze. En consumenten die een goedkoper model willen, en advertenties kunnen tolereren, die moeten we kunnen geven wat ze willen. Dat is iets waar we nu naar kijken en de komende twee jaar uit denken te vogelen."
"Ik denk wel dat wij ervoor open staan nog goedkopere abonnementen aan te bieden, als consumentenkeuze."
Netflix worstelt momenteel met de groeiende concurrentie die uitgaat van andere streamingdiensten. Voor het bedrijf is het daarom belangrijk om zo goedkoop mogelijk te zijn en tegelijk een zo groot mogelijk aanbod te hebben.
Advertenties op Netflix
Tot nu toe liet Netflix nooit een advertentie zien. Het bedrijf steunt op abonnementen om zijn bedrijfsmodel in stand te houden. Maar wellicht verandert dit.
Netflix bekijkt volgens The Wrap, dat met Hastings sprak, de mogelijkheid om toch advertenties te laten zien voor mensen die minder willen betalen voor een abonnement.
Hastings benadrukte tegenover The Wrap dat hij echt geen fan van advertenties is. Maar: "ik ben groot fan van consumentenkeuze. En consumenten die een goedkoper model willen, en advertenties kunnen tolereren, die moeten we kunnen geven wat ze willen. Dat is iets waar we nu naar kijken en de komende twee jaar uit denken te vogelen."
"Ik denk wel dat wij ervoor open staan nog goedkopere abonnementen aan te bieden, als consumentenkeuze."
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.