search
Disney+ denkt dat iedereen straks advertenties wil kijken in ruil voor een lager maandbedrag
Series / Streaming-diensten

Disney+ denkt dat iedereen straks advertenties wil kijken in ruil voor een lager maandbedrag

Disney+ houdt er rekening mee dat straks iedereen kiest voor een goedkoper abonnement.

Disney+ gaat ervan uit dat de meeste abonnees uiteindelijk kiezen voor een goedkoper abonnement, waarbij ze dan wel advertenties moeten zien.

Disney+ lanceerde in november 2019 en kwam meteen met een model zonder advertenties. Kijkers betalen jaarlijks of maandelijks een vast bedrag en krijgen onbegrensd toegang tot content. Maar dat kan veranderen.

Disney+-abonnement
De streamingdienst Disney+ werkt nu druk aan een nieuw abonnement, waarbij abonnees minder betalen, maar wel advertenties moeten zien. Dat worden er in eerste instantie vier minuten per uur.

Disney denkt, op basis van ervaringen met Hulu, een andere streamingdienst waar het eigenaar van is, dat de meeste mensen voor deze variant zullen kiezen. De keuze om advertenties toe te voegen als optie, komt voort uit de wens om te blijven groeien, zo laat het bedrijf weten.

70% van de abonnees met Hulu blijkt te kiezen voor advertenties. Disney's CFO Christine McCarthy: "Op basis van onze ervaring met Hulu, hebben we meer AVOD dan SVOD abonnees. We verwachten dezelfde personages voor Disney+ en Hulu."
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen