Series / Streaming-diensten
Netflix verliest opnieuw veel klanten maar minder dan gevreesd
De streamingdienst verwacht in Q3 weer 1 miljoen abonnees op te kunnen pikken.
De kwartaalcijfers zijn binnen, en Netflix heeft een verlies van 970.000 betaalde abonnees moeten incasseren van over de hele wereld. Vreemd genoeg is dat relatief gezien geen tegenslag, aangezien ze zelf een verlies van 2 miljoen abonnees hadden verwacht.
Op 30 juni 2022, zo maakte Netflix bekend, hadden zij een verbijsterend totaal van 220,67 miljoen wereldwijde abonnees. Op dat totaal lijkt een miljoentje meer of minder nog verwaarloosbaar.
In Q1 verloor het bedrijf 200.000 abonnees, wat hun eerste verlies betekende in tien jaar tijd. Dat werd hen ook niet in dank afgenomen op de beurs, wat leidde tot een verlies daar van 80 miljard dollar. Gedeeltelijk is dit nog te wijten aan de oorlog in Oekraïne en het verlies van de Russische markt, maar ook aan de vele alternatieven in de huidige 'streaming wars'.
De toekomst van Netflix
Dinsdag voorspelde het bedrijf dat Q3 weer positief zal gaan uitvallen, met een toename van 1 miljoen abonnees. In 2023 staan er ook weer nieuwe features op het programma, zoals het abonnement mét advertenties, die hopelijk weer meer abonnees zal gaan trekken.
Een grote meevaller voor Netflix in Q2 was zonder twijfel Stranger Things. Het vierde seizoen verbrak vele records qua kijkcijfers en heeft laten zien dat Netflix nog lang niet uitgespeeld is. Maar dat er grote veranderingen aankomen, lijkt vast te staan.
Op 30 juni 2022, zo maakte Netflix bekend, hadden zij een verbijsterend totaal van 220,67 miljoen wereldwijde abonnees. Op dat totaal lijkt een miljoentje meer of minder nog verwaarloosbaar.
In Q1 verloor het bedrijf 200.000 abonnees, wat hun eerste verlies betekende in tien jaar tijd. Dat werd hen ook niet in dank afgenomen op de beurs, wat leidde tot een verlies daar van 80 miljard dollar. Gedeeltelijk is dit nog te wijten aan de oorlog in Oekraïne en het verlies van de Russische markt, maar ook aan de vele alternatieven in de huidige 'streaming wars'.
De toekomst van Netflix
Dinsdag voorspelde het bedrijf dat Q3 weer positief zal gaan uitvallen, met een toename van 1 miljoen abonnees. In 2023 staan er ook weer nieuwe features op het programma, zoals het abonnement mét advertenties, die hopelijk weer meer abonnees zal gaan trekken.
Een grote meevaller voor Netflix in Q2 was zonder twijfel Stranger Things. Het vierde seizoen verbrak vele records qua kijkcijfers en heeft laten zien dat Netflix nog lang niet uitgespeeld is. Maar dat er grote veranderingen aankomen, lijkt vast te staan.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.