Series / Nieuws
Abonnement op Netflix is niet meer zo vanzelfsprekend
Mensen steeds minder vaak langere tijd verbonden aan een enkele streamingdienst.
Nog altijd is Netflix de grootste streamingdienst in de wereld, maar steeds meer weten concurrenten als Disney+, HBO Max en Prime Video marktaandeel af te snoepen. Ook ontstaat er een nieuwe trend: het hoppen tussen diensten.
De afgelopen periode wordt duidelijk dat de streamingdiensten de abonnementsprijs omhoog blijven gooien en de vraag is hoeveel de diensten denken te kunnen vragen. Het gevolg is wel dat mensen steeds vaker de keuze maken om te wisselen tussen de aanbieders.
Wisselen tussen streamingdiensten
Volgens The Wall Street Journal gaan steeds meer mensen diensten opzeggen nadat ze een bepaalde serie hebben afgerond. Zo'n twintig procent van de Amerikaanse abonnees op een grote streamingdienst zoals Netflix, Disney, HBO Max of Apple TV+, zegde in de afgelopen twee jaar drie of meer keer zo'n abonnement op. Dit komt voort uit een onderzoek van de partij Antenna.
In de zomer van 2020 was dat percentage nog slechts zes procent. Gek is dat niet, aangezien diensten als Disney+ en HBO Max nog niet bestonden. "Mensen komen, kijken, annuleren en gaan weer," is de visie van Antenna-baas Jonathan Carson toe.
In de States is de concurrentie nog iets groter met diensten als Hulu, Peacock, Funimation, Paramount+, Sling, FurboTV en Showtime. Op een of andere manier komen de meeste van deze aanbieders op den duur ook naar Nederland.
De afgelopen periode wordt duidelijk dat de streamingdiensten de abonnementsprijs omhoog blijven gooien en de vraag is hoeveel de diensten denken te kunnen vragen. Het gevolg is wel dat mensen steeds vaker de keuze maken om te wisselen tussen de aanbieders.
Wisselen tussen streamingdiensten
Volgens The Wall Street Journal gaan steeds meer mensen diensten opzeggen nadat ze een bepaalde serie hebben afgerond. Zo'n twintig procent van de Amerikaanse abonnees op een grote streamingdienst zoals Netflix, Disney, HBO Max of Apple TV+, zegde in de afgelopen twee jaar drie of meer keer zo'n abonnement op. Dit komt voort uit een onderzoek van de partij Antenna.
In de zomer van 2020 was dat percentage nog slechts zes procent. Gek is dat niet, aangezien diensten als Disney+ en HBO Max nog niet bestonden. "Mensen komen, kijken, annuleren en gaan weer," is de visie van Antenna-baas Jonathan Carson toe.
In de States is de concurrentie nog iets groter met diensten als Hulu, Peacock, Funimation, Paramount+, Sling, FurboTV en Showtime. Op een of andere manier komen de meeste van deze aanbieders op den duur ook naar Nederland.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.