Series / Nieuws
Netflix met advertenties komt snel
Een versie van het Netflix-abonnement met advertenties kan dit jaar al verschijnen.
Advertenties kijken op Netflix. Het is bijna niet voor te stellen, maar met een nieuw, goedkoper model lijkt het toch wel degelijk te gaan gebeuren.
Er wordt al een tijdje over gepraat. Het goedkopere model zit er waarschijnlijk aan te komen, en eerder dan je zou denken. Volgens Variety is Netflix van plan deze nieuwe abonnementsvorm op 1 november 2022 uit te brengen.
Advertenties op Netflix
Geruchten doen al een tijdje de ronde dat Netflix een goedkoper abonnement aan wil gaan bieden, mede vanwege de constant stijgende prijs van het normale abonnement. Momenteel is er een 'Basic' plan voor 7,99 euro per maand, een 'Standaard' plan voor 11,99 euro per maand en een 'Premium' plan voor 15,99 euro per maand.
Het is onduidelijk of het plan met advertenties het 'Basic' plan gaat worden, of dat er nog een goedkopere variant komt.
Eerder dit jaar gaf Netflix-CEO Reed Hastings aan tegen "de complexiteit van advertenties" te zijn, en "een grote fan van de eenvoud van een abonnement. Maar ondanks dat hij daar een grote fan van is, is hij een nóg grotere fan van consumentenkeuze. Als mensen bereid zijn minder te betalen door bijvoorbeeld advertenties te kijken, dan wil Hastings dat zeker overwegen.
Er wordt al een tijdje over gepraat. Het goedkopere model zit er waarschijnlijk aan te komen, en eerder dan je zou denken. Volgens Variety is Netflix van plan deze nieuwe abonnementsvorm op 1 november 2022 uit te brengen.
Advertenties op Netflix
Geruchten doen al een tijdje de ronde dat Netflix een goedkoper abonnement aan wil gaan bieden, mede vanwege de constant stijgende prijs van het normale abonnement. Momenteel is er een 'Basic' plan voor 7,99 euro per maand, een 'Standaard' plan voor 11,99 euro per maand en een 'Premium' plan voor 15,99 euro per maand.
Het is onduidelijk of het plan met advertenties het 'Basic' plan gaat worden, of dat er nog een goedkopere variant komt.
Eerder dit jaar gaf Netflix-CEO Reed Hastings aan tegen "de complexiteit van advertenties" te zijn, en "een grote fan van de eenvoud van een abonnement. Maar ondanks dat hij daar een grote fan van is, is hij een nóg grotere fan van consumentenkeuze. Als mensen bereid zijn minder te betalen door bijvoorbeeld advertenties te kijken, dan wil Hastings dat zeker overwegen.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.