search
Ondanks geruchten houdt Netflix vast aan verslavend model
Series / Nieuws

Ondanks geruchten houdt Netflix vast aan verslavend model

Netflix houdt vast aan verslavend Binge model voor nieuwe series

Netflix lijkt steeds vaker de strategie toe te passen om wekelijks één aflevering van een nieuwe serie online te zetten in plaats van alle afleveringen in één keer. In een brief aan de aandeelhouders heeft Netflix de geruchten ontkracht dat zij voor al haar series naar een wekelijkse releasestrategie zou overstappen.

In de aandeelhoudersbrief met betrekking tot het derde kwartaal van 2022 is aangegeven dat het aantal abonnees is gestegen met 2,4 miljoen. Dit is mede te verklaren door het binge-model waarin alle afleveringen van nieuwe series in één keer online worden gezet.

Verklaring Netflix
Netflix geeft het volgende aan:"We denken dat ons binge-model helpt om substantiële betrokkenheid te stimuleren, vooral voor nieuwere titels. Hierdoor kunnen kijkers zichzelf verliezen in verhalen waar ze van houden."

We geloven dat de mogelijkheid voor onze leden om zich van begin tot eind onder te dompelen in een verhaal, hun plezier vergroot, maar ook hun kans om het aan hun vrienden te vertellen, wat vervolgens weer betekent dat meer mensen Netflix kijken en bij Netflix blijven."

Google Trends
Netflix haalt in de aandeelhoudersbrief een Google Trends-grafiek aan die een enorme piek in zoekopdrachten voor Monster: The Jeffrey Dahmer Story" aan het licht bracht, die drie tot vier keer hoger was dan rivaliserende shows als House of the Dragon en The Rings of Power.

Het binge-model zal voor nieuwe series dus zeker worden gehandhaafd.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen