Series / Nieuws
Grote Netflix-film 'Knives Out 2' maakt eerste klapper in de bioscopen
De tweede 'Knives out' film blijkt een onverwachte hit te zijn.
Ondanks het feit dat Netflix's Glass Onion: A Knives Out Mystery maar op 20% van de schermen bij een normale release te zien was heeft het de verwachtingen overtroffen.
Bronnen uit de industrie geven aan dat de zeer goed beoordeelde whodunit op weg is om 15 miljoen dollar te verdienen tijdens zijn week in 600 zalen in de VS alleen.
De film bracht 13 miljoen dollar op tijdens de uitgebreide vijfdaagse Thanksgiving en een zeer goed gemiddelde van 19.000 dollar per zaal. Dat plaatst hem op de derde plaats voor de vijfdaagse achter Black Panther: Wakanda Forever met 65 miljoen dollar en Strange World met 18,5 miljoen dollar.
Dit is met gemak de beste bioscooplancering ooit voor een Netflix pre-streaming film en verslaat met gemak Red Notice, die vorig jaar een driedaagse opening van 1,5 miljoen dollar binnenhaalde. Hoewel dit wordt gezien als de eerste keer dat Netflix daadwerkelijk uitgaven doet voor de marketing van een bioscoopfilm.
Het is begrijpelijk dat bioscoopexploitanten willen dat Netflix Glass Onion een langere bioscoopperiode geeft, maar tot nu toe houdt de streamer voet bij stuk en gaat de film op 23 december wereldwijd in première.
Toch heeft het toegevoegd aan het debat over welke projecten het beste werken voor streaming en het beste voor de bioscoop - ongeacht wie ze produceert.
Bronnen uit de industrie geven aan dat de zeer goed beoordeelde whodunit op weg is om 15 miljoen dollar te verdienen tijdens zijn week in 600 zalen in de VS alleen.
De film bracht 13 miljoen dollar op tijdens de uitgebreide vijfdaagse Thanksgiving en een zeer goed gemiddelde van 19.000 dollar per zaal. Dat plaatst hem op de derde plaats voor de vijfdaagse achter Black Panther: Wakanda Forever met 65 miljoen dollar en Strange World met 18,5 miljoen dollar.
Gerelateerd nieuws
Dit is met gemak de beste bioscooplancering ooit voor een Netflix pre-streaming film en verslaat met gemak Red Notice, die vorig jaar een driedaagse opening van 1,5 miljoen dollar binnenhaalde. Hoewel dit wordt gezien als de eerste keer dat Netflix daadwerkelijk uitgaven doet voor de marketing van een bioscoopfilm.
Het is begrijpelijk dat bioscoopexploitanten willen dat Netflix Glass Onion een langere bioscoopperiode geeft, maar tot nu toe houdt de streamer voet bij stuk en gaat de film op 23 december wereldwijd in première.
Toch heeft het toegevoegd aan het debat over welke projecten het beste werken voor streaming en het beste voor de bioscoop - ongeacht wie ze produceert.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.