Series / Nieuws
Waarom 'The Last of Us' aflevering 3 afwijkt van de game
De makers van HBO's The Last of Us lichten toe waarom aflevering drie van de serie afwijkt van de game.
Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
In een interview met Deadline hebben de makers van The Last of Us toegelicht waarom de derde aflevering flink afwijkt van de gebeurtenissen uit de game.
De eerste twee afleveringen van The Last of Us volgden het verhaal uit de game vrij nauwkeurig, maar aflevering drie wijkt voor een groot deel af van het bronmateriaal. Waarom is daarvoor gekozen?
Na een korte tijd te besteden met Joel en Ellie, focust aflevering 3 van The Last of Us zich de rest van de aflevering op het verhaal van Bill en Frank. Dat gebeurt niet in de game. Wanneer Joel en Ellie Bill tegen het lijf lopen in de game, is Frank al dood.
Maar in de serie loopt dat anders. Frank en Bill zijn namelijk allebei al dood, en hun achtergrondverhaal is volledig verzonnen voor de serie. De meeste fans zijn lovend over de aflevering, dus de makers lijken de juiste keuze gemaakt te hebben.
Neil Druckmann, één van de schrijvers van The Last of Us, licht de keuze toe om dieper in te gaan op de relatie tussen Bill en Frank:
"Ik zal je mijn perspectief geven, namelijk als je me zou vragen voordat ik Craig ontmoette, zou ik bereid zijn om het lot van een "‹"‹van de meest iconische personages uit de game te veranderen? Ik zou zoiets hebben van, echt niet. Het moet zijn zoals het in het spel is. En dat is niet voor niets zo. Maar op dat moment heb ik met Craig aan de eerste paar afleveringen gewerkt, en toen begonnen we te praten over deze aflevering en wat we ermee konden doen. En er was gewoon het idee om een "‹"‹pauze te nemen omdat de laatste aflevering zo intens was en we Tess kwijtraakten. En toen presenteerden we een contrapunt van, nou, we hebben gezien wat je te verliezen hebt en wat je kunt winnen?"
"En er werd ook geprofiteerd van een medium dat heel anders is dan games, waarmee we het perspectief konden veranderen. We hoeven niet de hele reis bij onze twee helden te blijven, en we hoeven niet op dezelfde tijd en locatie te blijven. We konden eigenlijk nogal wat in de tijd rondspringen. En dat gaf me de kans om dit soort verhalen te vertellen. Dus toen Craig het vrij volledig voor me gooide, evolueerde het in de loop van de tijd."
"En nogmaals, het geloof van het personage is 180 graden anders dan wat er in het spel gebeurt. Het was zo mooi en ontroerend en het was een schot in de roos wat betreft het spreken over de thema's en het verhogen van de inzet voor Joel en Ellie op een interessante manier. Ook al wijken we zo veel af, ik voelde me volkomen op mijn gemak toen ik zei: "Absoluut, laten we dit doen. Dit is zo'n geweldig idee."
The Last of Us is nu te checken op HBO Max.
De eerste twee afleveringen van The Last of Us volgden het verhaal uit de game vrij nauwkeurig, maar aflevering drie wijkt voor een groot deel af van het bronmateriaal. Waarom is daarvoor gekozen?
The Last of Us aflevering 3
Na een korte tijd te besteden met Joel en Ellie, focust aflevering 3 van The Last of Us zich de rest van de aflevering op het verhaal van Bill en Frank. Dat gebeurt niet in de game. Wanneer Joel en Ellie Bill tegen het lijf lopen in de game, is Frank al dood.
Maar in de serie loopt dat anders. Frank en Bill zijn namelijk allebei al dood, en hun achtergrondverhaal is volledig verzonnen voor de serie. De meeste fans zijn lovend over de aflevering, dus de makers lijken de juiste keuze gemaakt te hebben.
Gerelateerd nieuws
Neil Druckmann, één van de schrijvers van The Last of Us, licht de keuze toe om dieper in te gaan op de relatie tussen Bill en Frank:
"Ik zal je mijn perspectief geven, namelijk als je me zou vragen voordat ik Craig ontmoette, zou ik bereid zijn om het lot van een "‹"‹van de meest iconische personages uit de game te veranderen? Ik zou zoiets hebben van, echt niet. Het moet zijn zoals het in het spel is. En dat is niet voor niets zo. Maar op dat moment heb ik met Craig aan de eerste paar afleveringen gewerkt, en toen begonnen we te praten over deze aflevering en wat we ermee konden doen. En er was gewoon het idee om een "‹"‹pauze te nemen omdat de laatste aflevering zo intens was en we Tess kwijtraakten. En toen presenteerden we een contrapunt van, nou, we hebben gezien wat je te verliezen hebt en wat je kunt winnen?"
"En er werd ook geprofiteerd van een medium dat heel anders is dan games, waarmee we het perspectief konden veranderen. We hoeven niet de hele reis bij onze twee helden te blijven, en we hoeven niet op dezelfde tijd en locatie te blijven. We konden eigenlijk nogal wat in de tijd rondspringen. En dat gaf me de kans om dit soort verhalen te vertellen. Dus toen Craig het vrij volledig voor me gooide, evolueerde het in de loop van de tijd."
"En nogmaals, het geloof van het personage is 180 graden anders dan wat er in het spel gebeurt. Het was zo mooi en ontroerend en het was een schot in de roos wat betreft het spreken over de thema's en het verhogen van de inzet voor Joel en Ellie op een interessante manier. Ook al wijken we zo veel af, ik voelde me volkomen op mijn gemak toen ik zei: "Absoluut, laten we dit doen. Dit is zo'n geweldig idee."
The Last of Us is nu te checken op HBO Max.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.