Heibel rondom Viaplay neemt toe door blunders en technische storingen
Er wordt flink geblunderd tijdens het eerste F1-weekend, maar niet door de coureurs.
Een bijzonder groot voordeel van de redelijk nieuwe streamingdienst is dat ze sportevenementen live uitzenden, waaronder de Formule 1. Het zorgde voor vele geïnteresseerde Nederlanders, die een abonnement hebben afgesloten. De uitzendrechten zijn prijzig, en daardoor kan Viaplay aan zijn abonnees een flinke maandprijs vragen om de races live te kunnen kijken.
Om de races te kijken zijn er twee opties mogelijk. Als men via de providers Ziggo, KPN, T-Mobile, Solcon, Delta of Caiway een Viaplay-abonnement heeft afgesloten, kunnen grote live-evenementen worden bekeken via het lineaire kanaal Viaplay Xtra. Wie via de dienst zelf een abonnement heeft afgesloten, heeft geen toegang tot dit kanaal en moet via het platform de sportevenementen bekijken.
Kuren op het platform
Wat er gebeurde bij de races afgelopen weekend, is dat meerdere kijkers op het platform flinke hinder ondervonden. Ze konden plots niet inloggen of zagen dat de livestream haperde. Een stroom aan klachten op sociale media volgde.
Op Allard Kalff na ben ik niet ontevreden met de commentatoren, alleen die beeldkwaliteit is zo slecht en blijft slecht, ondanks alle klachten en dat voor €16 per maand. Wat een belachelijk bedrijf dat Viaplay
Een soortgelijk probleem deed zich voor tijdens het vorige F1-seizoen, maar veel oplossingen zijn er niet geboden door de klantenservice van Viaplay. Ook waren veel mensen niet te spreken over het commentaar.
F1 seizoen is nog niet begonnen en de klachten over Viaplay stapelen zich op abonnement vroeg tijdig wordt geannuleerd. De radio rechten worden weg gekaapt bij Olav Mol waarom heeft een f1 zender in deze tijd ook een radio zender nodig? Weg wezen bij Viaplay #viaplayf1 #viaplay
Nog meer heibel bij Viaplay
Ook op een geheel ander gebied was het vorige week raak voor Viaplay. Meerdere abonnees konden plots niet meer inloggen na twaalf maanden, terwijl zij dertien maanden beloofd hadden gekregen bij een speciale deal een jaar geleden.
@kassa_bnnvara @avrotrosradar @Consumentenbond Ook ons is de toegang tot #viaplay vroegtijdig beëindigd. Officeel zouden we tot 15-03-2023 toegang moeten hebben. sinds vandaag 02-03-2023 geen toegang meer!! pic.twitter.com/S6Ou1abo5y
Viaplay heeft aangegeven dat gedupeerden contact kunnen opnemen voor een kleine compensatie. Alleen degenen die zich meldden zullen echter geholpen worden. Samen met recente prijsverhogingen voor abonnees zit het voor de Viaplay-abonnees even niet mee. Hopelijk kan de sensatie van het nieuwe F1-seizoen troost bieden.