search
Netflix doet grote aankondiging en investeert maar liefst $ 2,5 miljard in deze zeer goed bekeken content
Series / Nieuws

Netflix doet grote aankondiging en investeert maar liefst $ 2,5 miljard in deze zeer goed bekeken content

Netflix gaat weer eens flink extra investeren in Zuid-Koreaanse producties

Netflix heeft wilde plannen in Zuid-Korea. Netflix kondigde maandag namelijk aan dat zij van plan is om de komende vier jaar maar liefst $ 2,5 miljard te gaan investeren in K-drama's, films en realityshows.

Meeting


Dit werd aangekondigd nadat de Zuid-Koreaanse CEO Yoon Suk Yeol en Ted Sarandos, de Amerikaanse CEO, elkaar hadden gesproken.

Groeiende markt


In 2021 gaf Netflix al aan dat zij van plan was om nog eens $ 500 miljoen te investeren in Zuid-Koreaanse series, maar het wordt nu dus nog veel meer. De Zuid-Koreaanse markt is by far de snelst groeiende markt op Netflix.

Populair


De verhalen die in Zuid-Korea worden geproduceerd, vertegenwoordigen "de wereldwijde culturele tijdsgeest", zei Sarandos maandag in een toespraak, daarbij verwijzend naar het succes van shows als Squid Game, The Glory en Physical: 100.

Netflix produceert steeds meer originele internationale inhoud en steunt hierbij steeds meer op groeiende markten, terwijl de groei in Noord-Amerika en Europa juist vertraagd.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen