search
Hoe 'Secret Invasion' het saaie Marvel Cinematic Universe weer leven inblaast
Series / Nieuws

Hoe 'Secret Invasion' het saaie Marvel Cinematic Universe weer leven inblaast

Sinds lange tijd zien we weer een glimp van de genialiteit van Marvel Studios.

Het Marvel Cinematic Universe bereikte een paar jaar terug een climax met het Avengers-tweeluik Infinity War en Endgame. Sindsdien worstelt de franchise met het evenaren van dat hoogtepunt.

Er zijn de reacties van pers en publiek en het financiële aspect. Die vallen voor de meeste producties wat tegen ten opzichte van de topprestaties van voorheen. Maar er is nog een ander onderdeel waarop het MCU teleurstelt.

Marketing en promotie


Dat aspect is marketing en promotie. In eerdere jaren blinkte Marvel Studios namelijk ook op dat gebied uit. Denk aan de bizarre 'ants'-video die in 2015 de eerste Ant-Man aankondigde. Voor Endgame werd de hype opgebouwd door juist weinig te onthullen en af en toe wat hints rond te strooien.

De laatste jaren is die creativiteit ver te zoeken. Op een vrij bloedeloze wijze werden trailers en posters vrijgegeven, met zo nu en dan een post op sociale media.

Secret Invasion


De aankomende serie Secret Invasion geeft wat betreft de marketing hoop. Eerder deze maand werd er een geheime code onthuld waarmee fans op een verborgen website een nieuwe trailer en clip konden zien. Naast creatief was deze marketing ook passend; de nieuwe serie heeft namelijk spionage-elementen.



Of Secret Invasion zo goed is als de promotie doet hopen kunnen fans volgende week gaan zien. Op 21 juni gaat de serie namelijk in première op Disney+.


Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen