Series / Nieuws
Twijfelt Netflix aan Liam Hemsworth als de nieuwe Witcher?
De streaming-aanbieder lijkt pessimistisch over de toekomst van de fantasyserie.
Netflix' marketing voor The Witcher seizoen 3 valt als ludiek te betitelen. De reclameborden met hierop "Ja, hij is nog steeds Geralt in seizoen 3" is immers een komische verwijzing naar het feit dat Henry Cavill nog niet weg is.
Hoewel het natuurlijk goed is voor de publiciteit kun je je afvragen of het puur en alleen een grap is. Je wekt hiermee immers de indruk weinig vertrouwen te hebben in de serie én in Liam Hemsworth, die vanaf seizoen 4 Geralt of Rivia speelt.
Gezien de foto's op het officiële Twitter-account heeft Netflix het nodige gestoken in publiciteit voor het nieuwste seizoen:
Netflix is zich er van bewust dat met Cavills vertrek het afhaken van vele fans een daadwerkelijk risico is. De vermeende spanningen op de set en alles wat daarna volgde is zo ongeveer kapot geanalyseerd op social media. Door deze campagne probeert men dus nog zoveel mogelijk kijkers binnen te halen voor het moment van vertrek.
De toon van de campagne kan echter ook gezien worden als een gebrek aan vertrouwen in Liam Hemsworth. Hoewel de kijkcijfers voor het nieuwste seizoen hoog zijn, moet voorlopig nog blijken of Hemsworth er in zal slagen om het publiek aan zich te binden. Tot het zover is lijkt Netflix zich luchtig op te stellen met betrekking tot deze ooit zo geliefde fantasyserie.
Kijk het eerste gedeelte van seizoen 3 van The Witcher op Netflix. Het tweede gedeelte is vanaf 27 juli te bekijken.
Hoewel het natuurlijk goed is voor de publiciteit kun je je afvragen of het puur en alleen een grap is. Je wekt hiermee immers de indruk weinig vertrouwen te hebben in de serie én in Liam Hemsworth, die vanaf seizoen 4 Geralt of Rivia speelt.
Genoeg publiciteit
Gezien de foto's op het officiële Twitter-account heeft Netflix het nodige gestoken in publiciteit voor het nieuwste seizoen:
Just in case you need a reminder. pic.twitter.com/bvV0hYjymU
— The Witcher (@witchernetflix) July 3, 2023
Gerelateerd nieuws
Fans haken af
Netflix is zich er van bewust dat met Cavills vertrek het afhaken van vele fans een daadwerkelijk risico is. De vermeende spanningen op de set en alles wat daarna volgde is zo ongeveer kapot geanalyseerd op social media. Door deze campagne probeert men dus nog zoveel mogelijk kijkers binnen te halen voor het moment van vertrek.
De toon van de campagne kan echter ook gezien worden als een gebrek aan vertrouwen in Liam Hemsworth. Hoewel de kijkcijfers voor het nieuwste seizoen hoog zijn, moet voorlopig nog blijken of Hemsworth er in zal slagen om het publiek aan zich te binden. Tot het zover is lijkt Netflix zich luchtig op te stellen met betrekking tot deze ooit zo geliefde fantasyserie.
Kijk het eerste gedeelte van seizoen 3 van The Witcher op Netflix. Het tweede gedeelte is vanaf 27 juli te bekijken.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.