Series / Nieuws
Koreaanse TV-series zoals 'Squid Game' schitteren op Netflix en zijn razend populair
Kijkers zijn de afgelopen paar jaren enorm van de K-content gaan genieten.
De gemiddelde CEO zal natuurlijk blij zijn met elke vorm van groei, maar Netflix's Ted Sarandos mag met het succes van Koreaanse producties op zijn streamingdienst flink in zijn handen wrijven.
Het blijkt namelijk dat de afgelopen vier jaar het kijkerschap van 'K-content' verviervoudigd is. Daarnaast is ook gebleken dat zelfs 90% van de kijkers naar Koreaanse romantische series van buiten Zuid-Korea komt.
In 2017 kwam Netflix met Bong Joon-ho's Okja. Het was toentertijd de eerste internationale film voor de streamingdienst. De film sloeg zodanig goed aan dat vanaf toen de weg open lag voor meer Koreaanse producties.
Die producties volgden dan ook snel, waaronder het mega succesvolle Squid Game. De serie over een kansarme man die de kans krijgt om een groot geldbedrag te winnen heeft binnen korte tijd de positie veroverd als meest bekeken Netflix-serie aller tijden.
Afgelopen april beloofde Netflix al 2,5 miljard dollar te investeren in Koreaanse media, waarbij het vooral jong talent wil stimuleren. De Koreaanse overheid heeft daar tegenover 390 miljoen dollar beloofd om de concurrentie van Netflix tegen te gaan.
Kijk nog eens naar alle afleveringen van Squid Game op Netflix.
Het blijkt namelijk dat de afgelopen vier jaar het kijkerschap van 'K-content' verviervoudigd is. Daarnaast is ook gebleken dat zelfs 90% van de kijkers naar Koreaanse romantische series van buiten Zuid-Korea komt.
Wie kent Squid Game niet?
In 2017 kwam Netflix met Bong Joon-ho's Okja. Het was toentertijd de eerste internationale film voor de streamingdienst. De film sloeg zodanig goed aan dat vanaf toen de weg open lag voor meer Koreaanse producties.
Gerelateerd nieuws
Die producties volgden dan ook snel, waaronder het mega succesvolle Squid Game. De serie over een kansarme man die de kans krijgt om een groot geldbedrag te winnen heeft binnen korte tijd de positie veroverd als meest bekeken Netflix-serie aller tijden.
Er komt nog veel meer aan
Afgelopen april beloofde Netflix al 2,5 miljard dollar te investeren in Koreaanse media, waarbij het vooral jong talent wil stimuleren. De Koreaanse overheid heeft daar tegenover 390 miljoen dollar beloofd om de concurrentie van Netflix tegen te gaan.
Kijk nog eens naar alle afleveringen van Squid Game op Netflix.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.