search
Netflix' abonnementen met advertenties lopen goed: "een geweldige basis gelegd"
Series / Nieuws

Netflix' abonnementen met advertenties lopen goed: "een geweldige basis gelegd"

Netflix-topvrouw Amy Reinhard blikt terug op de goedkopere abonnementen in de VS.

In november 2022 berichtte The Hollywood Reporter dat Netflix een oplossing bood aan hun Amerikaanse klanten wat de prijsverhogingen betreft. Er wordt een goedkoper abonnement aangeboden waarbij je kijkt met advertenties.

Het zogeheten Netflix Basic with Ads kost $ 6,99 en voor Netflix Basic betaal je $ 9,99 per maand. Reinhard bericht dat dit goedkopere abonnement inmiddels 15 miljoen gebruikers kent.

Stabiliseren en uitbouwen


Het goedkopere abonnement is onderdeel van de huidige strategie om de positie van Netflix te stabiliseren en daarna verder uit te bouwen. Programma's zoals Squid Game: The Challenge en The Crown zijn inmiddels met advertenties te zien.

Volgens de topvrouw is hiermee "een geweldige basis gelegd, waarbij we producties van topkwaliteit blijven aanbieden". Ook wijst Reinhard op verbeterde metingen wat de kijkcijfers betreft. Op deze manier kan Netflix een dieper inzicht krijgen in het kijkgedrag van haar abonnees.

Nederlandse situatie


Het is op dit moment nog niet bekend of we te zijner tijd ook in Nederland een abonnement met advertenties krijgen. Onlangs berichtten we over de prijsverhogingen in Frankrijk. Het is dus een logische aanname dat we voornamelijk met prijsverhogingen te maken zullen krijgen.



Het programma Squid Game: The Challenge zal in Nederland dus zonder reclame-onderbrekingen te zien zijn.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen