Series / Nieuws
Is 'Squid Game: The Challenge' succesvol genoeg voor een tweede seizoen?
Het volgens Netflix ambitieuze realityprogramma is blijkbaar rijp voor nog meer afzien.
Op de dag dat de grote finale van Squid Game: The Challenge wordt uitgezonden komt Netflix met het nieuws dat de reality-spin-off van de Koreaanse megahit Squid Game een tweede seizoen krijgt.
Het reality/spelprogramma Squid Game: The Challenge is gebaseerd op de gebeurtenissen uit Squid Game, waarin een grote groep onbekenden de meest vreselijke spelletjes moeten uitvoeren om kans te maken op een grote geldprijs.
Na negen afleveringen vol nagelbijtende spellen, gesmede en gebroken allianties, en schokkend verraad, zijn er slechts drie deelnemers overgebleven na de eliminatie van 453 anderen. In de finale gaat iemand met de hoofdprijs van $4,56 miljoen er van door.
Daar komt volgend jaar dus een compleet nieuwe editie van. Brandon Riegg, hoofd Nonfiction bij Netflix, vertelt hierover: "Er was geen rood licht in onze beslissing om het tweede seizoen van 'Squid Game: The Challenge' goed te keuren. We zijn zo enthousiast om de 'Squid Game'-franchise voort te zetten met ons team in Korea."
De serie waar het allemaal op gebaseerd is, Squid Game, was voor Netflix een regelrechte hit. Het houdt nog steeds het record van meest populaire serie op Netflix ooit, met 1,65 miljard kijkuren in de eerste 28 dagen na de première in september 2021.
Kijk alle afleveringen van Squid Game: The Challenge op Netflix.
Het reality/spelprogramma Squid Game: The Challenge is gebaseerd op de gebeurtenissen uit Squid Game, waarin een grote groep onbekenden de meest vreselijke spelletjes moeten uitvoeren om kans te maken op een grote geldprijs.
Ambitieuze onderneming
Na negen afleveringen vol nagelbijtende spellen, gesmede en gebroken allianties, en schokkend verraad, zijn er slechts drie deelnemers overgebleven na de eliminatie van 453 anderen. In de finale gaat iemand met de hoofdprijs van $4,56 miljoen er van door.
Gerelateerd nieuws
Daar komt volgend jaar dus een compleet nieuwe editie van. Brandon Riegg, hoofd Nonfiction bij Netflix, vertelt hierover: "Er was geen rood licht in onze beslissing om het tweede seizoen van 'Squid Game: The Challenge' goed te keuren. We zijn zo enthousiast om de 'Squid Game'-franchise voort te zetten met ons team in Korea."
Razend populair bronmateriaal
De serie waar het allemaal op gebaseerd is, Squid Game, was voor Netflix een regelrechte hit. Het houdt nog steeds het record van meest populaire serie op Netflix ooit, met 1,65 miljard kijkuren in de eerste 28 dagen na de première in september 2021.
Kijk alle afleveringen van Squid Game: The Challenge op Netflix.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.