Films / Featured
Deze nieuwe films, waaronder 'Bad Lands', zetten Netflix in vuur en vlam
Verliefde gangsters in een kapsalon, een onconventionele misdaadfilm uit Japan, en onthaasten loont.
De nieuwe batch aan films is weer op Netflix gearriveerd. Welke ervan je sowieso moet zien, vertellen de recensenten van FilmTotaal je. Lees hieronder de beste recensies van nieuwe Netflix-films van de afgelopen tijd.
De onwaarschijnlijke liefde tussen een kapster en een gangsterbaas vormt het uitgangspunt van deze vermakelijke romkom volgens recensent Mitchell van Vuren. De film wordt voornamelijk gered door de lollige filmstijl, die de onderwereld van Taipei constant op de hak neemt. Oordeel: 3 sterren.
Van Vuren vond: "Voor de kijker is er veel om zich over te verkneukelen terwijl de film heen en weer hopt tussen flauwe romkom en opgeblazen gangsterfilm. In geen enkele van deze filmgenres weet de film uit te blinken, maar ergens ertussenin wordt toch een geinig verhaal neergezet zonder de pretentie meer te zijn dan dat."
Lees de rest van de recensie.
Deze ongewone misdaadfilm moet het niet hebben van coole gangsters of vette gevechten, maar eerder van de dynamiek tussen de alledaagse personages. Door de losse vertelstijl wordt pas later duidelijk wat de hoofdlijnen zijn van het plot, wat volgens Thierry Verhoeven enige investering vraagt van de kijker. Oordeel: 3,5 ster.
Verhoeven vertelde: "Door zijn alledaagse benadering van de materie weet 'Bad Lands' zich te onderscheiden van het gros van de misdaadfilms, maar de kans is groot dat sommige kijkers er daardoor maar weinig mee kunnen. Er vallen weliswaar wat doden, maar de film wordt nooit echt intens of aangrijpend… Maar niet elke misdaadfilm hoeft je naar het puntje van je stoel te brengen. Tijd doorbrengen met boeiende hoofdpersonages kan al voor voldoende kijkgenot zorgen."
Lees de rest van de recensie.
Gen Z heeft voldoende sores, zo blijkt maar weer uit deze Indiase film over het leven van drie twintigers in Mumbai. In het serieuze drama ziet Dirk Sung van Aalsburg veel elementen langskomen die de Indiase context ontstijgen en herkenbaar zijn voor mensen van over de hele wereld. Oordeel: 3 sterren.
Van Aalsburg deelde: "Als je net als Ahana, Imaad en Neil gebukt gaat onder de terreur van sociale media en ingewikkelde relaties heeft 'Kho Gaye Hum Kahan' een paar mooie levenslessen in petto. Lessen die je snel even had kunnen googelen terwijl je op een saaie Tinderdate bent, maar waar je ook twee uur van je leven aan kunt besteden voor de buis. Onthaasten loont."
Lees de rest van de recensie.
Miss Shampoo
De onwaarschijnlijke liefde tussen een kapster en een gangsterbaas vormt het uitgangspunt van deze vermakelijke romkom volgens recensent Mitchell van Vuren. De film wordt voornamelijk gered door de lollige filmstijl, die de onderwereld van Taipei constant op de hak neemt. Oordeel: 3 sterren.
Van Vuren vond: "Voor de kijker is er veel om zich over te verkneukelen terwijl de film heen en weer hopt tussen flauwe romkom en opgeblazen gangsterfilm. In geen enkele van deze filmgenres weet de film uit te blinken, maar ergens ertussenin wordt toch een geinig verhaal neergezet zonder de pretentie meer te zijn dan dat."
Lees de rest van de recensie.
Bad Lands
Deze ongewone misdaadfilm moet het niet hebben van coole gangsters of vette gevechten, maar eerder van de dynamiek tussen de alledaagse personages. Door de losse vertelstijl wordt pas later duidelijk wat de hoofdlijnen zijn van het plot, wat volgens Thierry Verhoeven enige investering vraagt van de kijker. Oordeel: 3,5 ster.
Verhoeven vertelde: "Door zijn alledaagse benadering van de materie weet 'Bad Lands' zich te onderscheiden van het gros van de misdaadfilms, maar de kans is groot dat sommige kijkers er daardoor maar weinig mee kunnen. Er vallen weliswaar wat doden, maar de film wordt nooit echt intens of aangrijpend… Maar niet elke misdaadfilm hoeft je naar het puntje van je stoel te brengen. Tijd doorbrengen met boeiende hoofdpersonages kan al voor voldoende kijkgenot zorgen."
Lees de rest van de recensie.
Kho Gaye Hum Kahan
Gen Z heeft voldoende sores, zo blijkt maar weer uit deze Indiase film over het leven van drie twintigers in Mumbai. In het serieuze drama ziet Dirk Sung van Aalsburg veel elementen langskomen die de Indiase context ontstijgen en herkenbaar zijn voor mensen van over de hele wereld. Oordeel: 3 sterren.
Van Aalsburg deelde: "Als je net als Ahana, Imaad en Neil gebukt gaat onder de terreur van sociale media en ingewikkelde relaties heeft 'Kho Gaye Hum Kahan' een paar mooie levenslessen in petto. Lessen die je snel even had kunnen googelen terwijl je op een saaie Tinderdate bent, maar waar je ook twee uur van je leven aan kunt besteden voor de buis. Onthaasten loont."
Lees de rest van de recensie.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.