Series / Nieuws
De gouden aanpak die 'Lucifer' een nieuw leven gaf op Netflix: Tom Ellis trok alles uit de kast
Sommige hoofdrolspelers hebben echt heel veel over voor hun rol en hun serie.
Het is een van die succesverhalen van de terugkomst van een publiekslieveling: de hitserie Lucifer werd geannuleerd door televisienetwerk Fox, maar kreeg bij Netflix een nieuw leven, en dat lag vooral aan één acteur.
Het was namelijk acteur Tom Ellis die een cruciale rol speelde bij het veiligstellen van de toekomst van het geliefde Lucifer. Na de annulering nam Ellis, die in de serie de charismatische Lucifer Morningstar speelt, het heft in eigen handen.
Terwijl hij op een conventie in Rome was, kreeg Ellis het ontmoedigende nieuws van de annulering te horen en besloot het zelf aan de fans te vertellen via social media. De reactie was overweldigend, met fans die een overvloed aan liefde en steun uiten.
Hij kreeg al snel een telefoontje van Peter Roth, hoofd van Warner Bros. TV, die de overweldigende activiteit op social media had gezien, en verzekerde Ellis dat ze opties aan het verkennen waren om de serie nieuw leven in te blazen.
Roth vroeg aan Ellis of hij in de tussentijd even iedereen lekker kon houden omtrent het nieuws van een mogelijke doorstart van Lucifer en Ellis greep die kans met beide handen aan.
Hij sprak sindsdien bij vrijwel elk persmoment en elk interview over de geannuleerde serie en wat het allemaal met de cast en crew heeft gedaan. Ellis benadrukt vooral de door fans gedreven campagne om Lucifer te redden.
De inspanningen van Ellis werden niet over het hoofd gezien, en de samensmelting van fan-campagnes en zijn pleidooi speelde een cruciale rol bij Netflix die Lucifer uiteindelijk oppikte voor een vierde seizoen, later verlengd tot in totaal zes seizoenen.
Kijk alle afleveringen van Lucifer op Netflix.
Het was namelijk acteur Tom Ellis die een cruciale rol speelde bij het veiligstellen van de toekomst van het geliefde Lucifer. Na de annulering nam Ellis, die in de serie de charismatische Lucifer Morningstar speelt, het heft in eigen handen.
De macht van social media
Terwijl hij op een conventie in Rome was, kreeg Ellis het ontmoedigende nieuws van de annulering te horen en besloot het zelf aan de fans te vertellen via social media. De reactie was overweldigend, met fans die een overvloed aan liefde en steun uiten.
Hij kreeg al snel een telefoontje van Peter Roth, hoofd van Warner Bros. TV, die de overweldigende activiteit op social media had gezien, en verzekerde Ellis dat ze opties aan het verkennen waren om de serie nieuw leven in te blazen.
Gerelateerd nieuws
Het smeulend vuurtje aanwakkeren
Roth vroeg aan Ellis of hij in de tussentijd even iedereen lekker kon houden omtrent het nieuws van een mogelijke doorstart van Lucifer en Ellis greep die kans met beide handen aan.
Hij sprak sindsdien bij vrijwel elk persmoment en elk interview over de geannuleerde serie en wat het allemaal met de cast en crew heeft gedaan. Ellis benadrukt vooral de door fans gedreven campagne om Lucifer te redden.
Pluggen blijkt succesvol
De inspanningen van Ellis werden niet over het hoofd gezien, en de samensmelting van fan-campagnes en zijn pleidooi speelde een cruciale rol bij Netflix die Lucifer uiteindelijk oppikte voor een vierde seizoen, later verlengd tot in totaal zes seizoenen.
Kijk alle afleveringen van Lucifer op Netflix.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.