Series / Nieuws
Netflix passeert een mijlpaal met 260 miljoen abonnees en zet de andere diensten te kijk
Het platform bevestigt zijn koppositie in de wereld van streaming met een spetterend vierde kwartaal.
Netflix heeft op dinsdag de cijfers voor het laatste kwartaal van 2023 bekendgemaakt. Het bedrijf bevestigt zijn dominantie positie met een duizelingwekkende 260 miljoen abonnees.
Netflix' strategie pakt duidelijk goed uit, aangezien het aantal nieuwe abonnees de verwachtingen heeft overtroffen. In de toekomst mikt het bedrijf op meer inkomsten uit advertenties en het uitzenden van grote Amerikaanse sportevenementen.
Door de eerdere maatregelen zoals restricties op het delen van wachtwoorden heeft het streamingplatform maar liefst 13,3 miljoen nieuwe abonnees gekregen. Wall Street bericht dat de voorspelling van 8,8 miljoen nieuwe abonnees hiermee ruimschoots is overtroffen.
Het aanbieden van goedkopere abonnementen in de VS, waarbij de klant met advertenties kijkt, heeft eveneens voor meer inkomsten gezorgd. Dit laatste is wel op bescheidener schaal.
Onlangs heeft Netflix een overeenkomst met WWE (World Wrestling Entertainment) afgesloten voor het uitzenden van hun worstelevenementen. In een brief aan de aandeelhouders bericht Netflix dat er in de toekomst naast advertentie-inkomsten ook ingezet gaat worden op het uizenden van grote Amerikaanse sportevenementen.
Tot slot is de gigant naast commercie ook bezig met kwaliteit. De films Maestro, Nyad en Rustin hebben bijvoorbeeld Oscarnominaties binnengesleept. Ook indie-films worden door Netflix gedistribueerd. Een recent voorbeeld is Richard Linklaters Hit Man, de lieveling op het Filmfestival van Venetië en het Filmfestival van Toronto. Vanaf juni van dit jaar zal deze film op Netflix te streamen zijn.
In dit jaar kunnen we natuurlijk ook vertrouwde producties tegemoetzien, zoals Squid Game seizoen 2. Ook komt er een vervolg op de succesvolle animatiefilm Leo, dus voorlopig valt er nog genoeg te streamen.
Netflix' strategie pakt duidelijk goed uit, aangezien het aantal nieuwe abonnees de verwachtingen heeft overtroffen. In de toekomst mikt het bedrijf op meer inkomsten uit advertenties en het uitzenden van grote Amerikaanse sportevenementen.
Overtroffen
Door de eerdere maatregelen zoals restricties op het delen van wachtwoorden heeft het streamingplatform maar liefst 13,3 miljoen nieuwe abonnees gekregen. Wall Street bericht dat de voorspelling van 8,8 miljoen nieuwe abonnees hiermee ruimschoots is overtroffen.
Het aanbieden van goedkopere abonnementen in de VS, waarbij de klant met advertenties kijkt, heeft eveneens voor meer inkomsten gezorgd. Dit laatste is wel op bescheidener schaal.
World Wrestling Entertainment
Onlangs heeft Netflix een overeenkomst met WWE (World Wrestling Entertainment) afgesloten voor het uitzenden van hun worstelevenementen. In een brief aan de aandeelhouders bericht Netflix dat er in de toekomst naast advertentie-inkomsten ook ingezet gaat worden op het uizenden van grote Amerikaanse sportevenementen.
Tot slot is de gigant naast commercie ook bezig met kwaliteit. De films Maestro, Nyad en Rustin hebben bijvoorbeeld Oscarnominaties binnengesleept. Ook indie-films worden door Netflix gedistribueerd. Een recent voorbeeld is Richard Linklaters Hit Man, de lieveling op het Filmfestival van Venetië en het Filmfestival van Toronto. Vanaf juni van dit jaar zal deze film op Netflix te streamen zijn.
Wat zien we in 2024?
In dit jaar kunnen we natuurlijk ook vertrouwde producties tegemoetzien, zoals Squid Game seizoen 2. Ook komt er een vervolg op de succesvolle animatiefilm Leo, dus voorlopig valt er nog genoeg te streamen.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.