search
HBO Max ondergaat in Nederland binnenkort een drastische verandering
Series / Nieuws

HBO Max ondergaat in Nederland binnenkort een drastische verandering

De volgende stap voor de rebranding vindt in Nederland in juni plaats.

Een jaar geleden kondigde HBO aan in de toekomst verder te zullen gaan als MAX. Deze naamswijziging is in het kader van een fusie waarbij het aanbod van HBO gecombineerd zal worden met dat van andere zenders. In Nederland zal de naam echter 'HBO Max' blijven. De naamsverandering kan in Nederland niet doorgevoerd worden aangezien Omroep Max de rechten op deze naam al bezit.

In Nederland betekent de herlancering dus geen naamswijziging, maar de content zal meer dan twee keer zo groot zijn als eerst. Voor de bestaande klanten wordt de app automatisch bijgewerkt en eventuele tariefwijzigingen zullen tijdig gecommuniceerd worden.

Grensverleggend


HBO begon in de Verenigde Staten in 1972 als een bescheiden kabelzender en heeft door de tijd heen het streven naar producties van hoge kwaliteit behouden. De afkorting 'HBO' staat voor 'home box office'. In het Engels betekent 'box office' het loket waar je in de bioscoop je kaartjes koopt. De zender gebruikte in de jaren 70 het revolutionaire concept om films uit te zenden zonder reclame-onderbrekingen. Met andere woorden, de zender wilde zijn kijkers een bioscoopervaring bieden, maar dan thuis.

Vanaf de jaren 80 begon de zender zelf films en series te maken, waarbij ze streefden naar producties die zouden opvallen door hun hoge kwaliteit. Sinds die tijd heeft het bedrijf de nodige grensverleggende en alom geprezen series laten maken, zoals The Sopranos, Band of Brothers en meest recent nog The Sympathizer.

Rebranding


De rebranding is in de Verenigde Staten in 2023 gestart en zal binnenkort ook in Nederland plaatsvinden. De naam 'MAX' zal echter niet gebruikt worden. Omroep Max heeft de rechten voor deze naam in de Benelux. De naam blijft in Nederland dus 'HBO Max'. Voor bestaande klanten wordt de app automatisch bijgewerkt en eventuele tariefwijzigingen zullen tijdig gecommuniceerd worden.



De verandering is bedoeld om het gecombineerde aanbod van het bedrijf weer te geven. De huidige programmering zal uitgebreid worden met de programma's van Discovery+ en Eurosport. Hierdoor wordt het totale aanbod twee keer zo groot, denk hierbij aan merken zoals HBO Originals, Max Originals, Warner Bros. films, het DC Universe, de Harry Potter-franchise, Discovery, TLC, HGTV en ID.

Prestigieus project


Het doel van het bedrijf is om een breder publiek bereiken. De Harry Potter-serie is in dit kader een ambitieus en prestigieus project waarmee het bedrijf zich ook voor de toekomst wil profileren middels het leveren van topkwaliteit.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Ben jij blij met al die veranderingen bij HBO Max?

  • Ja

    45
    %
    1.000
    stemmen
  • Nee

    45
    %
    1.000
    stemmen

Aanbevolen artikelen