search
De strategie van Netflix in 2025; Netflix gaat maar liefst 18 miljard aan nieuwe programma's uitgeven
Series / Nieuws

De strategie van Netflix in 2025; Netflix gaat maar liefst 18 miljard aan nieuwe programma's uitgeven

Spence Neumann geeft toelichting op de strategie van Netflix in de komende tijd.

Netflix CFO Spence Neumann heeft tijdens de Morgan Stanley media-conferentie toegelicht hoe het bedrijf zijn contentbudget bepaalt. In 2025 wordt verwacht dat Netflix ongeveer 18 miljard dollar aan content zal besteden, en volgens Neumann is dat bedrag nog lang niet het plafond. "We zijn een lerende organisatie. Elk kwartaal en elk jaar evalueren en passen we onze strategie aan," zei hij.

Netflix hanteert een combinatie van 'top-down' en 'bottom-up' strategieën om te bepalen waar het geld naartoe gaat. "We hebben een redelijk goed inzicht in onze omzetvoorspellingen. We kijken naar onze abonnementsinkomsten en stellen onze margedoelstellingen vast. Wat daarna overblijft, investeren we in content," aldus Neumann. Hierbij kijkt het bedrijf naar content-categorieën, genres, regio's en een mix van originele en gelicencieerde titels.

Focus op advertenties en groei


2025 is een cruciaal jaar voor Netflix' advertentiemodel. Tijdens de laatste kwartaalcijfers werd duidelijk dat 55% van de nieuwe abonnees kiest voor de goedkopere advertentielaag. "Onze schaal is indrukwekkend, maar de monetisatie loopt nog achter. Daarom investeren we in advertentietechnologie, publieksmetingen en salesoperaties," vertelde Neumann.

Live-evenementen zijn ook een groeiend segment voor Netflix, al benadrukt Neumann dat dit breder is dan alleen sport. "Live creëert meer urgentie om te kijken en meer gesprekstof. We hebben dat gezien bij de Tom Brady-roast, de talkshow van John Mulaney en evenementen als het Jake Paul-Mike Tyson gevecht," zei hij. Toch blijft Netflix kritisch: "Niet alle live content werkt voor ons. We zien nog niet de noodzaak om volledige seizoenen van grote sporten uit te zenden."

Met een bereik van ongeveer 700 miljoen huishoudens wereldwijd en een strategie die continu wordt bijgeschaafd, blijft Netflix inzetten op groei. "De beste verhalen kunnen overal vandaan komen," aldus Neumann.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen