search
Grote bedrijven onthutst door "misbruik" van hun merk in 'The White Lotus'
Series / Nieuws

Grote bedrijven onthutst door "misbruik" van hun merk in 'The White Lotus'

Iedereen probeert mee te liften op het succes van 'The White Lotus'.

Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
Wederom heeft het fictieve gedrag van Timothy Ratliff uit The White Lotus de aandacht getrokken van een echt merk. Bosch, de maker van huishoudapparaten, heeft gereageerd op het gebruik van een van hun blenders in enkele belangrijke scènes uit de finale van seizoen 3. Het bedrijf benadrukt dat de blender "niet werd geleverd of geplaatst door Bosch" voor de serie.

In een verklaring legde een woordvoerder van BSH (de huishoudelijke divisie van de Bosch Group) uit: “We waarderen de populariteit van de serie, maar willen verduidelijken dat het Bosch-product dat te zien is niet door ons werd geleverd of geplaatst. We kunnen bevestigen dat het product door het productieteam zelf werd aangeschaft tijdens het filmen in het buitenland.” De blender die in de serie wordt gebruikt, is bovendien niet beschikbaar in Noord-Amerika, maar kan in andere regio’s worden gekocht.

Eiwitshakes


In eerdere afleveringen van seizoen 3 werd de blender door Saxon (Patrick Schwarzenegger) gebruikt om eiwitshakes te maken, maar in de finale krijgt het een veel verontrustendere rol. Jason Isaacs’ personage gebruikt de blender om vergiftigde piña colada’s te maken, die hij met zijn familie wilde opdrinken. Uiteindelijk besloot hij toch anders, maar zijn zoon Lochlan maakt de volgende ochtend gebruik van de blender voor een eiwitshake, zonder deze eerst uit te spoelen.

Dit is niet de eerste keer dat een merk zich bemoeit met The White Lotus. Eerder dit seizoen uitte Duke University kritiek op het gebruik van hun merk, omdat hun logo werd getoond op een T-shirt van Isaacs’ personage, die zich afvroeg of hij zelfmoord moest plegen. De universiteit vond dit onaanvaardbaar vanwege de negatieve context rondom zelfmoord.

Gemoederen


Duidelijk is dat de succesvolle serie zeer in de publiciteit staat en dat deze 'merken' door op deze wijze te laten blijken dat zij 'onthutst' zijn, toch ook een graantje proberen mee te pikken van deze hooggewaardeerde serie.

Aanbevolen artikelen