
Series / Nieuws
Netflix komt met verrassing; 'Monopoly' wordt een serie
Netflix begint zich steeds meer te richten op de reality-tv.
Het lijkt erop dat Netflix binnenkort een bijzondere nieuwe serie toevoegt aan haar toch al zo brede aanbod, dit keer in de hoek van de reality-tv. Na eerdere successen met shows als Squid Game: The Challenge, werkt de streamingdienst nu aan een adaptatie van het iconische bordspel Monopoly.
In deze serie zouden de strategische elementen van het klassieke spel tot leven gebracht. Deelnemers strijden in een grootschalige sociale-experimentenwedstrijd, waarbij strategie, allianties en intense competitie centraal staan. Ze testen vriendschappen, vergaren rijkdom en proberen op slinkse wijze het spel te winnen.
Monopoly, oorspronkelijk ontwikkeld in 1903 door Lizzie Magie als 'The Landlord's Game', is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Sinds de lancering in 1935 zijn er wereldwijd meer dan 275 miljoen exemplaren verkocht. Het spel is beschikbaar in meer dan 100 landen en is vertaald in 46 talen. In 2023 bracht Scopely de mobiele versie Monopoly Go! uit, die binnen tien maanden $2 miljard aan inkomsten genereerde.
Netflix blijft zijn aanbod in de reality tv uitbreiden. Naast Monopoly werkt de streamer aan andere grootschalige realityshows, zoals The Golden Ticket, een competitie gebaseerd op de wereld van Willy Wonka. Deze projecten benadrukken Netflix' focus om zo divers mogelijke content aan een breed publiek aan te bieden.
Met de toevoeging van Monopoly aan zijn line-up blijft Netflix inspelen op de populariteit van zowel klassieke spellen als meeslepende realitycompetities. Netflix heeft overigens zelf nog geen commentaar gegeven op dit nieuws.
In deze serie zouden de strategische elementen van het klassieke spel tot leven gebracht. Deelnemers strijden in een grootschalige sociale-experimentenwedstrijd, waarbij strategie, allianties en intense competitie centraal staan. Ze testen vriendschappen, vergaren rijkdom en proberen op slinkse wijze het spel te winnen.
Een wereldwijd fenomeen
Monopoly, oorspronkelijk ontwikkeld in 1903 door Lizzie Magie als 'The Landlord's Game', is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Sinds de lancering in 1935 zijn er wereldwijd meer dan 275 miljoen exemplaren verkocht. Het spel is beschikbaar in meer dan 100 landen en is vertaald in 46 talen. In 2023 bracht Scopely de mobiele versie Monopoly Go! uit, die binnen tien maanden $2 miljard aan inkomsten genereerde.
Netflix blijft zijn aanbod in de reality tv uitbreiden. Naast Monopoly werkt de streamer aan andere grootschalige realityshows, zoals The Golden Ticket, een competitie gebaseerd op de wereld van Willy Wonka. Deze projecten benadrukken Netflix' focus om zo divers mogelijke content aan een breed publiek aan te bieden.
Monopoly
Met de toevoeging van Monopoly aan zijn line-up blijft Netflix inspelen op de populariteit van zowel klassieke spellen als meeslepende realitycompetities. Netflix heeft overigens zelf nog geen commentaar gegeven op dit nieuws.