FX bang voor merkschade 'American Horror Story'
Men vreest dat de marketing meer kwaad dan goed gedaan heeft.
FX is begonnen met uitzendingen van American Horror Story, reeks zes. Eindelijk is het gordijn teruggetrokken van de serie, maar men is bang dat alle geheimzinnigheid problematisch is voor de toekomst van de show van Ryan Murphy. Tegenover THR vertelt Stephanie Gibbons, hoofd van marketing van FX, daarover.
"We hadden niet gedacht dat we het merk zouden beschadigen. Ik denk dat de kracht van het programma niet vooraf gaat aan een marketingcampagne. Die bouwt een belangrijke relatie uit tussen de kijkers en het programma zelf. Wat we probeerden te doen nu, is een deur openen en mensen laten weten dat er iets van waarde aan de ervaring zit. Dus we maken ons niet direct zorgen over het beschadigen van het merk," begon Gibbons.
Gerelateerd nieuws
Maar: "Waar we ons wel zorgen over maken, is dat we niets wilden doen dat kijkers iets anders zouden brengen dan een positieve en spannende ervaring. En ik wil niet zeggen dat er geen gefrustreerde kijkers zijn achtergebleven, maar ik hoop dat er ook anderen waren die blij zijn met wat we gedaan hebben."
FX denkt verder dat de kijkers snel zullen toestromen naar de zender, om te zien waar dit seizoen om draait. Waar men echter bang voor is, is dat mensen snel af zullen haken. Wat denken jullie, was het de gok waard?