Netflix maak wellicht wekelijks nieuwsprogramma
Maar past dat wel binnen de contentstrategie?
Netflix maakt momenteel vooral documentaires, series en films. Maar een reality serie die het wekelijks nieuws bekijkt, heeft men nog niet. Daar lijkt op termijn verandering in te komen. Netflix kijkt volgens MarketWatch naar de mogelijkheid om een "wekelijks nieuws magazine" te maken, dat moet lijken op het Amerikaanse 60 Minutes.
Er is binnen de Amerikaanse markt nog geen tv-serie die kijkt naar beide kanten van het politieke spectrum. Daar wil men op inspelen, maar het is wel ingewikkeld. Netflix moet dan immers nieuws gaan maken en dat is behoorlijk prijzig. Nieuwsprogramma's zijn dan ook bijna nooit winstgevend.
Daar komt nog eens bovenop dat de marktstrategie van Netflix eigenlijk dit soort content uitsluit. Men wil het liefst immers content maken zonder vervaldatum. Nieuwsprogramma's vallen niet in die categorie. Maar tegelijk zou het wel een mooie toevoeging voor Netflix zijn, dat ook al steeds meer doet met talkshows. Zo maken David Letterman, Joel McHale en Michelle Wolf al talkshows.