'Star Trek' moet ook kinderen aanspreken
Het publiek moet zo breed mogelijk zijn.
Alex Kurtzman werkt momenteel aan de plannen van CBS om elke week met een nieuwe aflevering in een Star Trek-serie te komen op streamingdienst All Access. Zover is het nog niet, maar de toekomst moet dat zeker brengen. Kurtzman heeft grote ambities hiervoor en dat laat hij tijdens een interview met The Hollywood Reporter duidelijk merken.
"Ons doel is niet alleen om de definitie van Star Trek te verbreden en wat traditioneel als Star Trek gezien werd te verbreden, maar ook om verhalen te vertellen die heel erg op zichzelf staan op het gebied van de periode waarin ze zich afspelen, maar tegelijk verbonden zijn aan het breder geheel. Niet alleen in Discovery, maar in Trek als geheel. We gaan dus heel intieme, emotionele verhalen vertellen die bij bepaalde personages passen," aldus Kurtzman.
Maar belangrijk is ook om het publiek te verbreden. "Als ik terug denk aan mijn kindertijd kom ik bij Luke Skywalker, hoe ide jongen naar de twee sterren van Tatooine keek en nadacht over zijn toekomst. Trek bood me dat nooit. Trek draaide altijd om volledig gevormde volwassenen, actief voor Starfleet, die wisten wat ze waren en wie ze wilden zijn. Ik vind het belangrijk om ook jonge kinderen te bereiken op een manier die Trek dat nooit gedaan heeft."