search
'Star Trek' moet aantrekkelijker worden voor een jong publiek
Series / Nieuws

'Star Trek' moet aantrekkelijker worden voor een jong publiek

Niet alleen voor de volwassenen onder ons.

CBS en Viacom zijn weer samen, een decennium nadat de twee bedrijven gescheiden werden. Het goede nieuws voor fans van Star Trek is dat de rechten op films en series daarmee in dezelfde handen verkeren. Er is dus weer heel wat mogelijk met de franchise. En dat wil ViacomCBS doen door jonge mensen aan te trekken.

CEO David Nevins van CBS vertelde tijdens een conferentie in Los Angeles, dat Star Trek het voornaamste merk in het portfolio van zijn bedrijf is. Hij wil vooral dat de sci-fi franchise interessanter wordt voor een jong publiek:
"Wat we voor elkaar proberen te krijgen met Star Trek, is dat het merk opgebouwd wordt. We willen jonger worden en relevanter zijn voor die jongere mensen."
Dat betekent dat de franchise vermoedelijk gericht gaat zijn op jongvolwassenen. Niet alleen, want Picard wordt bijvoorbeeld ook echt wel gemaakt voor fans die al langer bij de franchise zijn. En Discovery probeerde een mengeling te vinden tussen het oude (voor oudgedienden) en het nieuwe (voor de nieuwelingen in de franchise).
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.

Aanbevolen artikelen