Series / Streaming-diensten
Zeer indrukwekkende cijfers voor proefperiode Disney+
De streamingdienst wordt officieel gelanceerd op 12 november...
Ondanks het feit dat Disney+ nog officieel gelanceerd moet worden zijn er toch reeds cijfers bekend over het bereik van de streamingdienst. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat ze in Nederland reeds exclusief werd gelanceerd en als proef is uit te proberen. De cijfers die zijn vrijgegeven zijn meteen behoorlijk indrukwekkend.
Het online bereik van het nieuwe videoplatform Disney+ zou in de introductiemaand (dus september 2019) zomaar even 12,4 procent hebben bedragen. Dit betekent een totaal bereik van een slordige 1,8 miljoen mensen van 13 jaar en ouder. De cijfers zijn het resultaat van een bereiksonderzoek GfK DAM.
Proefperiode
Disney verraste vriend en vijand door in Nederland een gratis proefperiode aan te bieden. Het hoogste bereik wist Disney+ te realiseren onder jongeren. Opvallend, er waren net wat meer gebruikers binnen de leeftijdscategorie van 25-34 jarigen dan er waren binnen de leeftijdsgroep van 13 tot 24 jarigen.
Naast bovenstaande raakte eveneens bekend dat het totaalbereik van de website Disneyplus.com in de introductiemaand met 9 procent nog net wat hoger lag in vergelijking met de app. Het bereik van de app bedroeg namelijk slechts 7 procent. Tot slot zouden er zich van de 1 miljoen mensen die Netflix én Videoland hebben bezocht in de maand september ongeveer 22 procent hebben ingelicht over het afsluiten van een extra abonnement voor Disney+.
Disney+ wordt wereldwijd gelanceerd op 12 november van dit jaar.
Het online bereik van het nieuwe videoplatform Disney+ zou in de introductiemaand (dus september 2019) zomaar even 12,4 procent hebben bedragen. Dit betekent een totaal bereik van een slordige 1,8 miljoen mensen van 13 jaar en ouder. De cijfers zijn het resultaat van een bereiksonderzoek GfK DAM.
Proefperiode
Disney verraste vriend en vijand door in Nederland een gratis proefperiode aan te bieden. Het hoogste bereik wist Disney+ te realiseren onder jongeren. Opvallend, er waren net wat meer gebruikers binnen de leeftijdscategorie van 25-34 jarigen dan er waren binnen de leeftijdsgroep van 13 tot 24 jarigen.
Naast bovenstaande raakte eveneens bekend dat het totaalbereik van de website Disneyplus.com in de introductiemaand met 9 procent nog net wat hoger lag in vergelijking met de app. Het bereik van de app bedroeg namelijk slechts 7 procent. Tot slot zouden er zich van de 1 miljoen mensen die Netflix én Videoland hebben bezocht in de maand september ongeveer 22 procent hebben ingelicht over het afsluiten van een extra abonnement voor Disney+.
Disney+ wordt wereldwijd gelanceerd op 12 november van dit jaar.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.