Series / Nieuws
Opvallende 'reactie' van Netflix op Disney+
Netflix schuwt de nieuwe concurrentie duidelijk helemaal niet!
Wie dacht dat Netflix bang zou zijn van de komst van de nieuwe streamingdiensten lijkt bedrogen uit te komen. Naar aanleiding van de lancering van Disney+ liet Netflix zelfs optekenen de nieuwe concurrentie alleen maar toe te juichen. Bovendien liet de streamingdienst zich ontglippen helemaal niets te zullen gaan veranderen!
Twee dagen na de lancering van de nieuwe streamingdienst Disney+ werden er aan de Netflix content chief Ted Sarandos enkele vragen gesteld. Het interview vond plaats in het Paley Center voor de Media's International Council Summit. Tijdens het interview liet de content chief zich het volgende ontglippen:
"Voor ons verandert er eigenlijk helemaal niets. Disney is uitstekend in wat ze doen, het zijn stuk voor stuk goede verhaalvertellers. Het is geweldig om er wat nieuwe concurrentie bij te hebben." Een dergelijke reactie lijkt misschien op het eerste zicht verrassend, maar helemaal vreemd is ze niet. Eerder heeft namelijk de CEO van Netflix reeds laten optekenen wellicht zelf ook een abonnement te zullen nemen op Disney+.
Concurrentie
Netflix mag dan wel laten uitschijnen dat het geen probleem heeft met de komst van Disney+ en Disney als bedrijf in het algemeen, toch wordt de strijd op verschillende vlakken hard gestreden. Zo maakte Disney eerder reeds bekend dat ze geen Netflix-advertenties meer zou tonen op de verschillende netwerken waar het bedrijf eigenaar van is. Dat Disney de concurrentie niet meer zal helpen om in de spotlight te komen is uiteraard ook niet zo verrassend.
Hoe het ook zij, Netflix heeft er inmiddels met Disney+ en Apple TV+ twee belangrijke concurrenten bijgekregen. Echter zijn beide streamingdiensten nieuw op de markt terwijl Netflix reeds is uitgegroeid tot een gevestigde waarde. Het blijft dan ook afwachten wie uiteindelijk deze ongetwijfeld boeiende concurrentiestrijd zal winnen.
Twee dagen na de lancering van de nieuwe streamingdienst Disney+ werden er aan de Netflix content chief Ted Sarandos enkele vragen gesteld. Het interview vond plaats in het Paley Center voor de Media's International Council Summit. Tijdens het interview liet de content chief zich het volgende ontglippen:
"Voor ons verandert er eigenlijk helemaal niets. Disney is uitstekend in wat ze doen, het zijn stuk voor stuk goede verhaalvertellers. Het is geweldig om er wat nieuwe concurrentie bij te hebben." Een dergelijke reactie lijkt misschien op het eerste zicht verrassend, maar helemaal vreemd is ze niet. Eerder heeft namelijk de CEO van Netflix reeds laten optekenen wellicht zelf ook een abonnement te zullen nemen op Disney+.
Concurrentie
Netflix mag dan wel laten uitschijnen dat het geen probleem heeft met de komst van Disney+ en Disney als bedrijf in het algemeen, toch wordt de strijd op verschillende vlakken hard gestreden. Zo maakte Disney eerder reeds bekend dat ze geen Netflix-advertenties meer zou tonen op de verschillende netwerken waar het bedrijf eigenaar van is. Dat Disney de concurrentie niet meer zal helpen om in de spotlight te komen is uiteraard ook niet zo verrassend.
Hoe het ook zij, Netflix heeft er inmiddels met Disney+ en Apple TV+ twee belangrijke concurrenten bijgekregen. Echter zijn beide streamingdiensten nieuw op de markt terwijl Netflix reeds is uitgegroeid tot een gevestigde waarde. Het blijft dan ook afwachten wie uiteindelijk deze ongetwijfeld boeiende concurrentiestrijd zal winnen.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.