Netflix heeft 1,3 miljoen Nederlandse abonnees
Gemiddeld kijkt de actieve gebruiker 10,5 uur per week naar Netflix.
Multiscope is er middels een marktonderzoek onder 6.500 Nederlanders achter gekomen dat ons land zo'n 1,3 miljoen Netflix-abonnees heeft. Het Amerikaanse bedrijf lanceerde op 11 maart 2013 in Nederland en heeft dus ondertussen zo'n 1 op de 5 Nederlanders zover weten te krijgen dat ze een abonnement afsloten.
Actieve gebruikers kijken volgens het onderzoek verder gemiddeld 10,5 uur per week naar de streamingdienst. Negen van de tien gebruikers heeft de dienst minimaal één keer per week in gebruik. Een kwart blijkt verder zijn of haar tv-tijd compleet aan de streamer te besteden.
Ondanks deze sterke positie ondervindt Netflix sterke concurrentie van Popcorn Time. Deze illegale dienst heeft in Nederland zo'n 600.000 gebruikers. Het is voor partijen die piraterij aanpakken moeilijk Popcorn Time definitief een halt toe te roepen. Dat komt omdat de software open-source is en websites die neergehaald worden, snel vervangen raken.