De serie Friends was een enorme hit. De serie draaide om de meestal komische taferelen in een Amerikaanse vriendengroep, regelmatig aangevuld met romantiek en drama.
Grappig om te weten is dat alle hoofdrolspelers wel eens met elkaar gekust hebben, behalve een koppel! Kun jij raden welk koppel dat is?
Chandler
Chandler slaagde er bijvoorbeeld in om alle drie de dames in één aflevering te kussen terwijl hij zijn nieuwe relatie met Monica probeerde te verbergen: nadat hij haar per ongeluk had gekust in het bijzijn van hun vrienden, deed hij alsof het zijn nieuwe traditie was, en kuste hij Phoebe en Rachel ook. Door de jaren heen deelde hij ook gebroederlijke kussen met zijn vrienden Ross en Joey.
Veel mensen zullen wellicht aan Monica en Ross denken als duo dat nooit zoende, maar ook dat is niet juist. Ook zij deelden per ongeluk een kus in één van de feestjes in Friends.
Monica en Phoebe
Het juiste antwoord is: Monica en Phoebe. Ondanks dat ze goede vrienden waren, kusten zij elkaar nooit. Phoebe is in de serie nogal knuffelig, in zoverre erg verrassend dat zij juist degene is die haar vriendin Monica nooit een kus gaf.
Regie: Yong-hoon Kim | Cast: Hyun-jung Go (Mo-mi Kim), Jae-hong Ahn (Joo Oh-nam), Yeom Hye-ran (Kyung-ja Kim), Jung-hwa Park (A-reum Lee), Daniel Choi (Mr. Park), Min-seo Kim (Ye-chun Kim), e.a. | Afleveringen: 7 | Speelduur: 50-64 minuten | Jaar: 2023
Het Zuid-Koreaanse Mask Girl wordt aangekondigd als een serie over een vrouw met een geheime internetpersoonlijkheid en de moeite die ze heeft om deze verborgen te houden, maar het daadwerkelijke verhaal is moeilijk in een zin te vatten. De serie is niet te vergelijken met andere K-drama's. Hoewel niet iedereen de vreemde vertelstijl zal kunnen waarderen, is deze in ieder geval zeer origineel.
Al sinds haar kindertijd heeft Mi-mo Kim de droom om als artiest op het podium te staan en door iedereen geliefd te worden, maar haar uiterlijk weerhoudt haar daarvan. Blijkbaar. Voor de Westerse kijker die niet bekend is met de Koreaanse schoonheidsstandaard is het misschien moeilijk te begrijpen dat Mi-mo's omgeving zo hardnekkig volhoudt dat ze lelijk is. Met haar prachtige lichaam zou je niet zeggen dat er iets echt mis met haar is, behalve dat ze wat betere make-up en een koelend oogmasker kan gebruiken.
Mi-mo verbergt liever haar hele gezicht achter een masker wanneer ze voor de webcam staat. 's Avonds na haar saaie kantoorbaan verandert ze in Mask Girl en gaat ze dansend los voor een publiek van online bewonderaars, al even anoniem als zij. Dat geeft een prachtig contrast weer: om zichzelf te zijn draagt ze een masker, terwijl ze zich in het dagelijks leven zonder al die kleurrijke aankleding als een grijze muis schuchter en kwetsbaar opstelt.
Het contrast komt ook terug in de tegenstellingen tussen haar geestdodende kantoorbaan overdag en de dynamische glitterwereld van haar nachtelijke uitspattingen. De camera is detailgericht en elk beeld draagt bij aan de beleving. Ook de andere personages worden in close-ups in beeld genomen en dat maakt de serie behoorlijk intens. Aflevering voor aflevering leren we nieuwe mensen kennen, bijna uitsluitend tragische gevallen.
Sommige personages zijn zo meelijwekkend, gestoord of pervers dat ze de kijker een onbehaaglijk gevoel geven en niet per se op sympathie kunnen rekenen. Wanneer zo'n personage beurtelings aan Mi-mo's kant staat en zich daarna weer tegen haar keert, maakt dat de verwarring compleet. De meeste personages veranderen zodanig dat je iemand soms helemaal opnieuw moet leren kennen en waarderen. Het onthechtende gevoel dat de kijker van Mask Girl krijgt is daarmee uniek.
De personages gaan ver in hun waanzin maar komen toch geloofwaardig over, mede dankzij de meeslepende wereld waar de kijker net zo makkelijk in wordt getrokken als Mi-mo in haar fantasiewereld stapt. Jammer alleen dat de handelingen van de personages niet altijd overeenkomen met hun beweegredenen, aangezien dit afdoet aan de geloofwaardigheid. De serie moet het echter niet hebben van realisme, maar van een duister gevoel voor fantasie.
De serie is razend spannend en dus is het verleidelijk deze te bingen, maar door de intensiteit is het toch aan te raden af en toe een adempauze in te lassen. Het zijn vooral de bizarre gebeurtenissen die Mask Girl zo spannend maken. Mi-mo komt flink in de problemen en het is elke aflevering weer een raadsel hoe ze zichzelf daaruit gaat redden.
Halverwege de serie zakt de spanning helaas wat in. Mask Girl is – op een bepaalde manier – Mask Girl niet meer en het verhaal neemt een compleet nieuwe wending. Het is bijna alsof daarmee een geheel andere serie wordt opgestart. Zat de kijker eerst te kijken naar een heftige actiethriller, daar wordt het nu ineens meer een mysterie. Het is even onduidelijk waar het verhaal naartoe gaat, maar het loont om te blijven kijken, want de makers hebben verschillende verrassingen in petto.
Het thema van de eerste helft, over zelfdefinitie, zelfacceptatie en de zoektocht naar aandacht in al zijn vormen, is in die tweede helft helaas wel helemaal verdwenen. Dit laat de kijker met een vreemd gevoel achter, alsof het werkelijke verhaal niet tot een einde is gebracht. De ontwikkeling die Mi-mo meemaakt heeft dan ook niets meer te maken met de problemen die ze eerst had en het is onduidelijk wat ze precies van haar avonturen heeft geleerd. Dit vervreemdende gevoel past echter goed bij de stijl van de serie, waardoor die op een bepaalde manier toch compleet te noemen is.
Ondanks de Hollywood-stakingen is House of the Dragon momenteel volop bezig met het draaien van het tweede seizoen. Daarmee is het een van de weinige grote series die nog steeds in productie is.
Recentelijk werd bekendgemaakt dat het tweede seizoen van de fantasy-serie minder episodes zal tellen dan het eerste seizoen. Seizoen 1 telde namelijk tien episodes, terwijl seizoen 2 er acht zal hebben.
Clare Kilner
Regisseuse Clare Kilner ging in een interview met The Hollywood Reporter in op dat verschil. Kilner regisseerde drie episodes van het eerste seizoen van de serie, en zal ook in het tweede seizoen bij twee episodes op de regiestoel zitten.
''Er zijn acht geweldige episodes, en er gebeurt zoveel in elke aflevering,'', zei Kilner. ''Showrunner Ryan Condal besloot om het seizoen een goede opening en een goed einde te geven. De acht episodes zitten boordevol emotionele en visueel spannende gebeurtenissen.''
Seizoen 2
Naar verwachting gaat seizoen 2 van House of the Dragon in 2024 in première. Tot dan is seizoen 1 te bewonderen op Max
Neil Gaiman heeft gereageerd op een recente fantheorie over zijn serie Good Omens, waarin wordt gesuggereerd dat Crowley in het geheim Lucifer zou kunnen zijn. Volgens Gaiman is dit echter klinkklare onzin.
In Prime Video's bewerking van de roman van Gaiman en Terry Pratchett uit 1990, wordt de demonische metgezel van Michael Sheens goedaardige engel Aziraphale gespeeld door David Tennant.
Analyseren
Terwijl Good Omens-fans bijkomen van het hartverscheurende einde van seizoen 2, zijn velen begonnen met het grondig analyseren van de gebeurtenissen in de nieuwe afleveringen. Een aantal fans hebben contact opgenomen met Gaiman via Tumblr om te vragen naar een theorie rondom een mogelijk verborgen hoofdstuk van Crowley's leven.
Sommigen geloofden dat Crowley eigenlijk de gevallen engel Lucifer zou kunnen zijn, vanwege uiteenlopende opvattingen over de identiteit van de duivel in verschillende culturen.
Bewijs
Maar Gaiman heeft de theorie nu ontkracht. Volgens hem is Crowley gewoon Crowley, wat ook wordt bewezen door een scène in seizoen 1. Dit was het precieze antwoord van Gaiman:
"Hij praat over rondhangen met Lucifer en de jongens als hij dronken wordt in de kroeg in seizoen 1. En hij praat duidelijk niet zomaar willekeurig over zichzelf in de derde persoon terwijl hij dronken is in een gesprek waarin hij klaagt over de keuzes die hem hebben geleid naar die kroeg en twee flessen Talisker…"
Fanfictie
"Hoe dan ook. Voel je vrij om alle 'Crowley is stiekem Lucifer'-fictie te schrijven die je leuk vindt, maar dat moet fanfictie blijven, vrees ik", vervolgt Gaiman. Bekijk Good Omens op Prime Video.
De HBO-serie The Last of Us werd vrijwel meteen na zijn première een regelrechte hit. Hierdoor kregen de makers van de serie een hoop positieve reacties, waarvan er eentje bovenuit sprong.
Vooral de aflevering "Long, Long Time", over twee mannen die liefde vinden bij elkaar in een verwoeste wereld, werd enorm positief ontvangen. Volgens showrunner Craig Mazin was de reactie die hem het meest verraste een brief van filmmaker Steven Spielberg.
Verbluffend
"Dat was best gaaf", vertelde Mazin, die de aflevering schreef, aan The Wrap. "Ik denk dat voor ons allemaal - ikzelf, Peter Hoar, Neil, Nick, Murray - we het hebben over mensen van middelbare leeftijd die opgroeiden onder inspiratie van Steven Spielberg en dat nog steeds zijn. Ik vind hem gewoon geweldig".
"Ik weet niet hoe iemand beter zou kunnen regisseren dan Steven Spielberg in de loop van zijn carrière heeft gedaan. Het is gewoon verbazingwekkend voor mij. En dus, om enige vorm van lof van hem te krijgen, was verbluffend voor ons allemaal. Ik was blij en deelde het met grote opwinding met iedereen".
Onmogelijk om niet te huilen
De aflevering "Long, Long Time" riep veel emoties op bij kijkers en is de meest memorabele van de serie tot nu toe geworden. Maar de regisseur van de aflevering, Peter Hoar, zegt dat het niet zijn bedoeling was om iedereen aan het huilen te maken.
"Het was niet mijn bedoeling om een verhaal te vertellen dat de wereld ongecontroleerd zou laten huilen, maar dat deed ik wel. Er was een briefje dat ik Murray gaf. Ik zei: misschien is dit de scène waarin we niet huilen. Het was onmogelijk omdat Bill zo gepassioneerd was en op dat moment tegen zijn liefde Frank zei dat hij zijn levensdoel was".
Overbodig
"En Murray had zoiets van: 'Ik kan het niet. Kijk naar hem, ik kan het niet. Hij is gewoon zo mooi en menselijk dat ik het gewoon niet binnen kan houden.' Dus dat briefje was overbodig! Ik ben er om mensen iets te laten voelen". Bekijk The Last of Us op HBO Max.
Met de komst van de nieuwe poster die is vrijgegeven, kunnen we een betere blik werpen op de diverse personages die we gaan zien in de film.
Niet alleen zien we deze gave personages, ook kunnen we in het bericht lezen dat we binnenkort een teaser trailer kunnen verwachten. Over vier maanden kunnen we 'Rebel Moon' gaan streamen bij Netflix.
Het verhaal
Rebel Moon gaat zich afspelen in een ver sterrenstelsel. Met Balisarius gepositioneerd als een tirannieke regent die de vreedzame kolonie wil veroveren, zou dit Kora en de krijgers die ze rekruteert naar haar zaak kunnen leiden om een basis op te zetten om hun strategie tegen de troepen van Balisarius uit te stippelen.
De wereld waar Kora en haar bondgenoten leven, zou het laatste bolwerk in de melkweg kunnen zijn tegen de oorlog die Balisarius van planeet tot planeet voert. In ieder geval is de intergalactische schaal van Rebel Moon zeker extreem groot.
In de film
Er zijn de laatste tijd ook steeds meer namen van castleden bekend geworden. We zien onder meer Sofia Boutella, Charlie Hunnam, Jena Malone, Cary Elwes, Ed Skrein, Michiel Huisman, Bea Doona, Djimon Hounsou, Dominic Burgess, Ray Fisher en Ingvar Sigurdsson.
Een tijdje geleden werd er een eerste kijkje achter de schermen gegeven bij het Netflix Tudum-evenement. Deze kan je hier kijken of nog een keertje terugzien.
Regie: Emma Cooper | Afleveringen: 3 | Speelduur: 48-50 minuten | Jaar: 2023
Iedereen heeft ongetwijfeld wel iets meegekregen van de vlammende rechtszaak tussen voormalig filmsterkoppel Johnny Depp en Amber Heard. Niet in de laatste plaats vanwege de sterrenstatus van de hoofdpersonen, maar vooral omdat het proces dankzij de hedendaagse, ongeremde vrijheid van sociale media op zeer smakeloze wijze een eigen leven ging leiden. In Depp v. Heard staat de markante antiheld uit Pirates of the Caribbean lijnrecht tegenover zijn ex-vrouw Amber Heard, maar is het uiteindelijk niet de rechtbank die het laatste oordeel velt over beide Hollywoodsterren.
Om de juridische clash tussen Johnny Depp en Amber Heard de O.J. Simpson-zaak van deze tijd te noemen gaat te ver, maar de vergelijking is makkelijk gemaakt. In beide gevallen betreft het eenzelfde absurde poppenkast, waarbij het publiek op de seconde af kan meesmullen van het drama dat zich in de rechtszaal ontvouwt. Het grote verschil met de moordzaak uit 1994 zit hem in de invloed van de toenmalige communicatiekanalen en geheel begrijpelijk zet deze documentaire dit fenomeen neer als belangrijkste speler in het spel.
Zoals een van de geïnterviewde advocaten benoemt hangt alles wat je gelooft af van je vooroordelen. Voor Heard pakt dit barslecht uit, want vanaf het moment dat het jachtseizoen wordt geopend heeft Depp eigenlijk al gewonnen. Mensen willen niet iemand haten die ze leuk vinden. Mensen willen geen hekel hebben aan Jack Sparrow. Meningen groeien vervolgens uit tot feiten en de veilige anonimiteit van sociale media geeft ruimte voor schaamteloos plezier in vernederen. Het voelt dan ook sterk alsof Depp v. Heard poogt deze kwalijke ontwikkeling in de maatschappij bloot te leggen.
Netflix bakt het broodje zoals deze streamingdienst dat altijd doet: een steekhoudende tijdlijn van gebeurtenissen neemt je mee langs de mijlpalen in het verhaal en opgedoken beeldmateriaal maakt het geheel logisch af. Ook deze docusoap wordt slim aan elkaar gelijmd met filmpjes, zij het niet van een aantal hinderlijk theatrale influencers. Veel lawaai van zelfuitgeroepen specialisten. Natuurlijk past dergelijk geschreeuw uitstekend bij de bombarie waarmee het beroemde tweetal de volledige rechtsgang heeft laten filmen, maar op sommige momenten lijkt het script partijdig en daarmee juist olie op het vuur te gooien voor de tegenwoordige cancelcultuur.
Al vroeg in de driedelige documentaire verschijnt het belangrijkste jurylid ten tonele: de publieke opinie. Wereldwijd laten juicekanalen niets heel van hun eens zo rooskleurige carrières en biedt elke scheet weer voer voor talloze memes. Het imago van Depp krijgt een flinke optater naar de verkeerde kant en vooral de Oscarwaardige betogen van Heard worden breed uitgemeten en het mikpunt van spot. Depp v. Heard is daarom wellicht niet de beste documentaire die je ooit zult zien, maar wel een pijnlijk voorbeeld van een vonnis waar Vrouwe Justitia geen Teacup Yorkie-drol mee te maken heeft.
Verschijnt op: 22 augustus Genre: Komedie / Criminaliteit / Drama Kijk op: Disney+
Synopsis:Only Murders in the Building volgt drie vreemdelingen die een obsessie delen voor waargebeurde misdaadverhalen en er plotseling in verwikkeld raken als ze de mysterieuze dood van een buurman in hun flatgebouw in New York onderzoeken.
Verschijnt op: 23 augustus Genre: Criminaliteit / Drama / Thriller Kijk op: Disney+
Synopsis: Ezekiel 'EZ' Reyes is een nieuw lid van Mayans M.C. die een nieuw leven moet opbouwen in een stad waar hij ooit de talentvolle jongen was met de Amerikaanse Droom binnen handbereik.
Verschijnt op: 23 augustus Genre: Actie / Avontuur / Drama Kijk op: Disney+
Synopsis: Na de val van het galactische rijk onderzoekt voormalig Jedi-ridder Ahsoka Tano een naderende dreiging voor het kwetsbare sterrenstelsel.
Overige series nieuw op Disney+
Hieronder de overige series die deze week op Disney+ verschijnen.
20 augustus: Bleach: Thousand-Year Blood War (seizoen 2 - aflevering 7) - Animatie / Actie / Avontuur - De vrede raakt plots verstoord als alarmbellen door de Soul Society heen luiden. De bewoners verdwijnen zonder enig spoor en niemand weet wie hierachter zit.
21 augustus: Synduality Noir (seizoen 1 - aflevering 7) - Animatie / Actie - Avontuur - We schrijven het jaar 2242. Kanata wil een Drifter worden. Hij ontmoet Noir, een defecte Magus zonder herinneringen. Omdat Noir uitblinkt in het vechten tegen de Enders, kiest Kanata haar als partner en ontdekt hij wat ervoor nodig is om een Drifter te worden
21 augustus: Futurama (seizoen 11 - aflevering 5) - Animatie / Avontuur / Komedie - Philip J. Fry is een pizzabezorger die per ongeluk in 1999 ingevroren raakt en een millennium later op nieuwjaarsdag 2999 wordt ontdooid.
23 augustus: Moving (seizoen 1 - aflevering 10) - Actie / Avontuur / Fantasie - In deze bovennatuurlijke actieserie gaan verscholen kinderen met superkrachten en hun ouders die leven met de pijnlijke geheimen uit het verleden samen enorme gevaren tegemoet.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.
Amazon's streamingdienst Prime Video zet een punt achter de populaire series The Peripheral en A League of Their Own. De aanhoudende stakingen zijn de oorzaak zegt Prime Video.
Het heeft blijkbaar zodanige vertragingen en moeilijkheden opgeleverd in de productie van beide series dat besloten is om ermee op te houden. Beide series werden zowel goed bekeken als goed ontvangen bij critici en publiek.
Fans blij maken met een dode mus
Het was nog niet eens zo lang geleden dat The Peripheral het goede nieuws kreeg dat er een tweede seizoen zou komen. De productie was op dat moment nog niet begonnen, maar stond gepland om later dit jaar te beginnen.
Over A League of Their Own was de streamingdienst wat minder expliciet in het bevestigen van een nieuw seizoen, maar de grote baas van Amazon Studios Television, Vernon Sanders, gaf wel aan positief tegenover een nieuw seizoen te staan.
Meer zullen volgen
De twee series zijn niet de enige, en zullen niet de enige blijven, in een reeks annuleringen van series die te maken hebben de schrijvers- en acteursstakingen in Hollywood. Het lijkt er op dat studio's liever de stekker eruit trekken, dan te wachten op een oplossing.
Due to the strikes, production on both A League Of Their Own and The Peripheral was delayed and could not start before 2024, pushing the Season 2 premieres to 2025. That would create a logjam in Amazon’s 2025 pipeline and would stretch the gap between A League Of Their Own's… pic.twitter.com/MWW5qKMrbo
Wanneer je fan bent van actie, misdaad of een goede combinatie hiervan, is het je zeker aan te raden om de film Safe nog snel te streamen bij Netflix.
De ruim anderhalf uur durende film is geregisseerd door Boaz Yakin. Yakin is ook bekend van zijn werk aan Remember the Titans en Death in Love.
Cast
In de hoofdrol zien we actieheld Jason Statham. Naast hem zien we onder meer Catherine Chan, Chris Sarandon, Robert John Burke, James Hong, Reggie Lee en Anson Mount.
Synopsis
Voormalig politieagent en kooivechter Luke Wright komt in actie wanneer een 12-jarig meisje zijn hulp nodig heeft. Zij wordt gezocht door de maffia, omdat ze in bezit blijkt te zijn van een code die toegang verschaft tot een belangrijke kluis.
Wat volgt is een bloedstollende achtervolging, waarbij Wright alle risico's neemt om de criminelen tegen te houden en het meisje te redden.
Scoort aardig
"Jason Statham is nog steeds een van de meest vermakelijke actiehelden op het grote scherm, en als hij onvermijdelijk zijn vuisten opsteekt, is het altijd een show die het bekijken waard is.", vertelt een van de critici bij Rotten Tomatoes. De film scoort daar een gemiddelde van 60%.
Leno zegt bij MovieMeter over de film, "Het verhaal is erg standaard en voorspelbaar, maar de actie is erg goed en Statham is wederom de juiste man voor een dergelijke film blijkt weer. Naast de prima regie is de film aardig geschoten en gaat het ondanks voor simpele verhaal nooit vervelen." De film scoort ook daar gemiddeld met een 3.01/5.
Netflix
Als we kijken naar Safe, zijn de meesten het meest enthousiast over het feit dat Statham in de film speelt. Mocht je hem in deze film nog in actie willen zien, dan kan je dat doen tot en met 31 augustus, daarna is de film niet meer te vinden in het aanbod van Netflix. Stream de film nu bij de dienst.
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.
Je zou bijna zeggen dat promotiestunts voor het immens populaire Stranger Things helemaal niet nodig zijn. Toch vertelt acteur David Harbour dat hij eens aan een opmerkelijke promotiestunt moest meedoen.
Ter promotie voor zijn nieuwe film Gran Turismo, die nu in de bioscoop draait, vertelde hij over het moment dat hij met een aantal Stranger Things-collega's bezig was met een stunt die volgens hem erg ongemakkelijk werd.
Al snel 'cringey'
Harbour vertelt hierover: "Ik zal je vertellen wat ze wel wilden doen, Seizoen twee was het geloof ik van Stranger Things. Ze wilden dat we op een soort TMZ-bus gingen, het was een soort Stranger Things-fanbus."
"We moesten dan de bus in, het verkeer ophouden, stukje rijden, en we moesten dan weer met alle fans de bus uit. En echt al na een paar minuten werd het al snel, zoals de jeugd zegt, behoorlijk 'cringey'."
Eind van een tijdperk
Met het vijfde en laatste seizoen in aantocht vindt Harbour het een mooi moment om afscheid te nemen van Stranger Things. Hij vertelde eerder dat het laatste seizoen ongelooflijk ontroerend en mooi zal zijn.
Kijk alle afleveringen van Stranger Things op Netflix.
Met 86% publiekswaardering op Rotten Tomatoes en uitstekende kritieken is Beef een serie om van te smullen. In gesprek met The Hollywood Reporter liet regisseur en maker Lee Sun Jin zich uit over de toekomst van de serie.
Hij onthult dat zijn visie is veranderd vergeleken met het originele idee voor Beef. In plaats van een zogeheten anthology, waarin je in ieder seizoen andere personages hebt, wil hij het verhaal van Danny (Steven Yeun) en Amy Lau (Ali Wong) voortzetten.
Verknocht geraakt
Hij zorgde ervoor dat het verhaal een mooie afronding had in verband met het feit dat hij akkoord voor slechts een seizoen had. Lee Sun Jin is echter dusdanig verknocht geraakt aan de hoofdpersonages dat hij hun verhaal wil voortzetten.
Lee Sun Jin: "Ik zou het [meer seizoenen] geweldig vinden. Ik vind Danny en Amy toppers maar ook heb ik een geweldige crew met wie ik koste wat kost wil blijven samenwerken. Het is lastig om er meer over te zeggen aangezien er momenteel niks geschreven wordt en voor de rest alles stilligt. Hopelijk komt de AMTP [de organisatie voor filmstudio's die met de SAG-AFTRA in de clinch ligt] snel tot bezinning".
Let op! Het onderstaande artikel bevat mogelijk spoilers.
House of Cards is een politieke dramaserie die de meest duistere kanten van deze wereld laat zien. Frank (Kevin Spacey) Underwood en zijn vrouw Claire (Robin Wright) hebben heel wat op hun geweten.
Het echtpaar wordt in hun machtsspel bijgestaan door de stafchef van het Witte Huis, Doug (Michael Kelly). Doug is verantwoordelijk voor de gruwelijke dood van Rachel Posner (Rachel Brosnahan), een jonge vrouw door wie hij geobsedeerd is geraakt.
Nieuwe identiteit
Rachel heeft een onstabiele achtergrond wanneer ze in het web van de Underwoods terechtkomt. Doug steunt haar weliswaar financieel maar isoleert haar ook van haar omgeving en wil haar voor zichzelf hebben. Uiteindelijk weet Rachel te onkomen en begint in New Mexico een nieuw leven onder de naam Cassie Lockhart.
De verknipte Doug laat het er niet bij zitten. Wanneer hij Rachel gevonden heeft ontvoert hij haar op en brengt haar in een busje naar de woestijn. Gedurende deze rit beseft Rachel maar al te goed dat ze vermoord gaat worden, wat het geheel zo mogelijk nog gruwelijker maakt. In eerste instantie lijkt Doug van gedachten te veranderen en laat haar gaan. De laatste scène maakt echter duidelijk dat Doug alsnog besluit om zijn duistere plan uit te voeren.